Top 4 TV-Serier!

Okej bara för att det var längesen jag bloggade, jag kör en top fyra tv-serier :D


1. SMALLVILLE
Såklart att det kommer först, det som är så ägit!
Handlar om Clark "Superman" Kent, när han är yngre, som bor i Smallville, Kansas. Han och hans vänner hoppar runt där med Kryptonite-Freaks och såklart "The Luthors" (Lex och Lionel). Lex Luthor (Den yngre) blir ju som sagt fiende till Superman när dom blir äldre, men från början var dom kompisar. Smallville har uppehåll nu men jag hoppas att säsong 6 snart börjar :D BTW, Lex Luthor (Michael Rosenbaum) är SKIT SNYGG! XD Flintis dock i serien.. :P


2. PRISON BREAK
Också en JÄKLIGT bra serie, lika bra som ovanstående (men jag har följt Smallville längre så)
Handlar om Michael Scofield som ska hjälpa sin bror Lincoln Burrows ut ur fängelse. Lincoln är dödsdömd för ett brott som han inte har begått, och Michael är fast besluten att få ut han. Michael fixar sig in i fängelset hans bror sitter i med hjälp av att låtsas råna en bank. Där inne träffar han oförglömliga personer som på ett eller annat sätt kommer med i rymningen. Inne på sin andra säsong som snart är slut och jag säger en sak, FBI agenten Alexander Mahone är HETAST! Jagar killarna som har rymt ifrån fängelset (För dom har kommit ut nu) och är en knarkare men jag älskar han ändå ^^,


3. Men in Trees
As kul pogram, sägs kunna jämföras med "Sex and the City" men det tycker inte jag :P
Iallafall, Handlar om Marin Frist, en New  York tjej, som är en författare av realtions böcker. En dag får hon reda på att hennes fästman är otrogen. Hennes värld rasar samman och hon kommer upp till den mest glömda platsen på hela jorden. Den lilla stan Elmo i Alaska som det nästan bara bor män i! Hon blir kvar här upp för att komma bort ett tag och blir kär i staden. As kul serie och som ordningen följer finns det en snygging här med ^^ Jack (James Tupper) är as snygg! O.O Serien är bara inne på sin första säsong här i Sverige.


4. SHARK
Shark är en serie som handlar om Sebastian Stark (a.k.a Shark) som är en advokat som flyttar över till åklagare eftersom en kille han hjälpte ut ur fängelset mördar. Shark är riktigt farlig och ha att göra med i rättsalen. Sebastians fru och han är skilda och dom har en gemensam dotter. När hon fyller sexton får hon själv bestämma vem hon vill bo hos (hon har bott med sin mamma hela tiden) och hon bestämmer att hon vill bo med sin pappa. Man kan säga att det blir problem för dom båda... Mycket bråk och rappa repliker i rättsalen (och hemma) men Sebastian har ett hjärta, även om man kanske inte tror det. Dock att Sebastian (James Woods) är alldeles för gammal, men han ser rätt bra ut ändå tycker jag :P

Kommentarer
Postat av: shira

Men in Trees är sjukt kul!

anta min utmaning, läs mer på min blogg :)

2007-04-06 @ 12:15:53
URL: http://shiracohen.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha ägigit ju. :) Jo, jag håller med.. Smallville är helt klart etta. ;) Men för mig så delar den plats med OC. :) Haha du verkar ha en viss förkärlkek till Alexandrar. Lex = Alexander. ;D

2007-04-16 @ 22:33:06
Postat av: Sandra

Btw så var det jag som skrev förra :)

2007-04-16 @ 22:33:18
URL: http://chiicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0