Gotland <3

Hejsan :D
Nu har jag varit bort ett tag och jag har haft det jätte kul på Gotland. Det har varit bra väder och solen har varit framme (för det mesta) men det var jobbigt att det blåste så mycket.
 
På torsdagen så åkte vi flyg från Sundsvall till Gotland och när vi kom fram så gick vi runt lite i innerstan och tittade. På kvällen åt vi på en grill-resturang, och jag beställde "Stenkolsgrillad Kyckling". Så när maten kom visade det sig vara en HALV grillad kycklign. Ne, jag orkade inte äta hela. :) Vi bodde på ett hotell som hette Best Western "Strand Hotel".

På fredagen så gick jag och mamma för att shoppa vid östra centrum. Vi gick även på en gata som heter Adelsgatan, där det finns lite mindre butiker. Jag köpte lite kläder och små saker. Det finns en as kul Te butik inne i innerstan. Den heter Kränku. Sen på kvällen åt vi på nån konstig resturang. Jag tog nån mysko kyckling med citron risotto... Smakade udda.

På Lördagen så hyrde vi en bil och körde runt på den södra delen av ön. Bilen såg ut som våran granne Bosse's gamla bil från 80-talet o_O Seg var den också. Vi körde efter västra kusten påväg ner till Hoburgen. Vi gick på en mysig loppis, typ tre hamnar (pappa ville stanna EXAKT överallt där det fanns en hamn -.-') och vara nere vid Hoburgsgubben, som är en klippa. Det var jätte fint där nere med havet och ett mini-berg (det finns ju typ inte ens kullar på Gotland). Sen åkte vi på den östra kusten och rakt över ön tillbaka till Visby. Vi stannade i Ljugarn och åt middag.

På Söndagen hade vi också hyrt bilen så då åkte vi Norrut istället. Men först åkte vi till Dalhem och kollade på nått gammalt Gotlands tåg (det finns inga tåg där längre). Det fanns en liten rundtur med ett gammalt tåg där och ett  museum om tåg. Jag slår vad om att pappa kan hitta ett tåg museum i en höstack xD. Sen åkte vi vidare på den östra sidan av Gotalnd upp mot norr. Vi stannade i Slite och sen körde vi upp till Fårösund. Vi ville inte åka över till Fårö med färja så vi tog en glass och satt och tittade på alla bilar som åkte färjan. Sen körde vi tillbaka på den västra kusten (det blåste AS mycket ifrån väster idag) och vi stannade i Snäck (låter nästan som Smäck ^^) och åt middag på Resturang Mango. Lungt bästa resturangen. Jag åt kycklingspett och nudelwook till varmrätt och sen Ananas och Mango Sorbet med frukt till eftrerätt. Mumsigt <3 Sen åkte vi tillbka atill Visby och packade.

Idag så åkte vi hem med flyget och det var as mycket turbulens när vi skulle landa. Planet skaka as mycket och luta SKIT mycket nedåt. O.O Jag blev jätte rädd, pinsamt för mig. Vi kom hem runt 2 på dan tror jag :) Ja, jag har haft en underbar resa och nu ska jag och Anton på Preem för att hyra film :) BÄST! Anton äger ju såklart ;D


Halv Kyckling, solnedgång <3, Nisse, jag uppe på Hoburgen (blåsigt), pappa på Åminne strand, min goda efterrätt.


Solnedgång vid Snäck, Hotellet, Mamma och Pappa, Kläderna jag köpte.

// Lisa - ÄLSKAR solnedgångar <3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Sandra / Turkiet. :)

Hela resan låter skitmysig. :D Förutom tågmuséum. xD
Skiiiiiitfint solnedgång (L)(L) Nämen ska ni hyra film? :O

2007-07-17 @ 17:48:21
URL: http://chiicka.blogg.se
Postat av: Sandra / Turkiet. :)

Förretsen, din kompis dära.. Anton, hette han så? Caspian. Hans liv fascinerar mig. :) Liksom ha sånna dära stora drömmar man försöker leva upp till nån dag och allt. Någonting som jag saknar totalt! Jag vet ju ingenting om nånting om du förstår vad jag menar. :o

2007-07-17 @ 18:03:31
URL: http://chiicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0