All you need is love

Igår så (som vanligt) såg jag på film ;) Jag såg då två filmer som jag köpte senast och det blev New York Waiting och Moulin Rouge. Dom var jätte bra båda två.

New York Waiting handlar om en kille som heter Sidney, han älskar en tjej som bara vill att dom ska vara vänner. Hon är väldigt otrevlig tycker jag, och han gör små gulliga presenter och sånt till henne. Dom har gjort slut, och efter ett år så blir Sidney galen för att han inte får se henne, och då skickar han flygbiljetter till henne om att dom ska mötas i New York så kanske allt blir bra igen? I New York så bor Amy, en tjej som är fast i ett dåligt förhållande, med en kille som är otrogen, ljuger och tar henne för givet. Sen en dag får hon nog och packar alla sina saker för att åka tillbaka hem till San Francisco. Amy och Sidney träffas då under en dag i New York då och dom har så kul som två främlingar kan ha tillsammans.



Moulin Rouge handlar om en Ung poet som heter Christian (spelas av Ewan McGregor, som btw är AS SNYGG! <3) som träffar en vacker kurtisan (typ strippdansare liknande, spelas av Nicole Kidman, hon är såååå ful O.O) och blir fruktansvärt förälskad i henne. Men hon ska vara tillsammans med "The Duke" (Hertigen). Och medans dom ska spela in en pjäs så kan Satin och Christian smyga med sin kärlek. Filmen är en kärleksmusikal där många kärlekslåtar ifrån våra årtal spelas med, jag tror till och med att det bara är en låt som är skriven enbart  till filmen. Filmen utspelar sig 1899-1900. UNDERBAR film <3 Så jätte fin och sådär romantiskt luddig <3

The Duke: Why shouldn't the courtesan go for the maharajah?
Christian: Because she dosen't love you! Him... hi... him... sh... she dosen't love... him...



// Lisa - In the name of love!

Kommentarer
Postat av: Cill

Nisse sa också att Moulin Rouge var bra. =O

2007-06-17 @ 20:00:56
Postat av: Sandra

Ååh jag älskar Moulin Rouge! Den är så fruktansvärt sorlig också. Jag grät oavbrutet i slutet. Och WOW förresten. :o För första gången på länge så är det inte en gammal gubbe du tycker än snygg. :D Förresten ja, Nicole Kidman är inte direkt den snyggaste x_X

2007-06-21 @ 21:15:24
URL: http://chiicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0