Galna ungdomar får för sig galna saker

Läste nyss om den här finska killen som sköt ihjäl sina skolkamrater, sin rektor, en skolsköterska och sen vände vapnet och sköt sig själv i huvudet. Han hade ju lagt ut en video på youtube dagen innan där han sa att "ett blodbad" skulle ske på just den skola han gick på. I den videon så har han en T-Shirt på sig där det står "Humanity is overrated." Hmm.. Någon mer än jag som känner igen det? Det är iallafall med i ett avsnitt av tv-serien House. Precis som hon som skrev artikeln om det här, så tycker jag att det är väldigt onödigt att klaga på House och säga att tv uppmanar ungdomar till att mörda varandra. (Det var ju inte så att manusförfattarna som skrev House kom på det här utrycket, det har ju funnits långt innan). Bara för att någon säger något i en tv-serie och sen är det någon galen mördare som "lånar" det uttrycket, så har det ju ingenting med tv-serien att göra! Det har inget med om man ser på tv eller spelar spel som gör att man blir en massmördare Det har och göra med en persons psyke. Så jag tycker verkligen inte att House ska svartmålas p.g.a detta. Det är bara korkade människor som måste skylla på någon som gör så....

Hela artikeln

image211

// Lisa - House äger, punkt slut. <3<3

Kommentarer
Postat av: Cill

Meh! Vad dåligt. :( Man kan ju inte skylla på House. XD

2007-11-08 @ 19:29:47
Postat av: Elin

Jag tycker också att House äger och jag håller helt med dig. Det finns liksom inget försvar för en sådan där grej, men ändå försöker man hitta det hela tiden. Och att skylla på en TV-serie är... korkat. =/

2007-11-09 @ 14:38:19
URL: http://detvarengangen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0