Happy birthday to you <3

Idag fyller en alldeles speciell person år. Nämligen skådespelaren William Fichtner.

Namn: William Edward Fichtner
Smeknamn: Bill
Född: 27 november år 1956

Den första film med William jag såg var The Perfect storm år 2004. Jag och Marielle var i bydalen, och jag hade lust att titta på film medans hon skulle sova. Men, jag hade ingen aning om vem han var fören förra hösten när Prison Break säsong två hade premiär här i Sverige. Det var den 16 oktober, och jag minns att jag och Jessica var rätt så spända på att den andra säsongen av en av världens bästa TV-Serier skulle börja. Redan ifrån starten på säsong två av PB tyckte jag om den karaktären som William spelar, Special Agent Alexander Mahone. Eftersom jag och Jessica aldrig kom på vad han hette i serien, och vi visste ännu mindre vad han hette på riktigt så fick William gå under smeknamnet "Smartis" i några månader.

Det skulle dock dröja ända tills början av år 2007 innan den riktiga William Fichtner besattheten hade kommit till min hjärna.

Jag minns speciellt ett tillfälle runt jul när jag var hemma hos Jessica. Det här var en måndag, för det skulle vara Prison Break på kvällen. Jessica loggade in på lunarstorm och skrev på klotterplanket att "Ikväll är det Prison Break! :D". Någon svarade, och skrev att Mahone (spelad av William) skulle dö om några avsnitt. Jag fick panik och började stor gråta. Det var ju bara lite pinsamt för mig. Det visade sig sedan att han blev skjuten, men han dog aldrig.

I  våras/somras tog jag mig friheten till att köpa lite fillmer som William är med i.
Nu i höstas så började Prison Break säsong 3, och jag kan inte beskriva glädjen över att William Fichtner fortfarande är med i serien.

Såhär står det på Wikipedia om Prison Break:
"Serien är mycket välgjord, speciellt ifråga om manuset och karaktärerna. Man har lagt stor vikt vid samspelet mellan skådespelarna samt undvikit svordomar och "orealistiska" stuntscener, detta för att göra dramatiken så realistisk som möjligt."

En bra sak med William är att han ALLTID får dom mest klockrena replikerna, och dem skönaste karaktärerna i alla filmer han är med i.

Mina favoritfilmer med William är:
* Armageddon
* The perfect storm
* Black Hawk Down

Jag har dock kommit fram till att jag är nästan ensam om att tycka om William Fichtner bland dom jag känner.
Här är lite kommentarer om William ifrån mina vänner och familj:

Pappa: "Är han den där gubbtjuven?"
Rebecka: "Han ser ut som en orm!"
Marre: "Hahahaha, han har en Tio-panna" (ten-head)
Cill: "Han är den felande länken mellan människa och apa. Neandertalare"
Mamma: "Jag har kommit på varför alla tycker om han. Han ser ju ut som Svennis!"

Jag tycker ändå att William Fichtner är den hetaste och bästa skådespelare som finns! <3
Grattis på födelsedagen Bill <3


Nästan alla mina filmer som William är med i (TV-serien Invasion saknas)
Jag planerar att köpa fler såklart. :)


Favorit bilderna <3

Nä nu kan du väl inte säga att jag är besatt!!?? o.O

// Lisa <3 William

Kommentarer
Postat av: Cill

Lisa, har du sökt hjälp för det här? xD Jag skämtar. xP Men liiite för besatt är du nog, men bara lite. ;)

2007-11-27 @ 19:57:31
Postat av: Elin

Haha, jag får väl tvinga mig själv att säga grattis till William då. Jag råkade ju som sagt bli liiite kär i honom på Prison Break.. Oo Cills kommentar ägde i alla fall. XD

2007-11-27 @ 21:59:28
URL: http://detvarengangen.blogg.se
Postat av: Jessica,LincolnLover

Lisa + William = Saaaaant (L) haha. ;)

2007-11-27 @ 22:00:06
Postat av: Elin

Haha, nja. :P DEt tog en minut för dig att kommentera mitt inlägg! XD

2007-11-27 @ 22:35:15
URL: http://detvarengangen.blogg.se
Postat av: Elin

Nä, jag märkte ju det.. XD

2007-11-28 @ 08:40:41
URL: http://detvarengangen.blogg.se
Postat av: alexandra

haha man får ju passa på :P

2007-11-28 @ 10:05:28
URL: http://dependence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0