Grattis Ryssland!

Det blev en hel del folk som kom hem till mig igår. Först var det bara jag, Jessica och Becka. Sen kom Andreas och Clas. Sen när typ alla låtar på Esc hade spelats, kom Henke och Emil.
Imorse när jag och Jessica vaknade så såg det väldigt städat ut nere i vardagsrummet... Eller inte

Jahapp, då var ESC 2008 avklarat. Ryssland förtjände att vinna för att dom aldrig har gjort det förut, men det var verkligen inte den bästa låten i tävlingen. Sen det faktum att Charlotte Perelli kom så otroligt långt ner är ju lite pinsamt. Så grymt dålig var hon inte, det fanns många som var sämre.
Sen skrek jag och Becka as mycket när vi fick tolvan av Malta och när Björn Gustavsson gav ut Sveriges poäng. "12 points go to..... Sweden. ohhh no, you can't vote on your own" HAHAHA xD

Mina favoriter var:

Island : Euroland - This i my life (Vilken tempolåt)
Danmark : Simon Mathew - All night long (Lugn och mysig låt)
Azerbajdzjan : Elnur & Samir - Day after day (Jag fick väldigt mycket Jesus Christ Superstar vibbar av denna)
Grekland : Kalomira - My secret combination (Jag hoppas det här blir årets sommarplåga)
Norge : Maria - Hold on be strong

Sen var det ju såklart lite flummlåtar som det alltid brukar vara:
Spanien : Rodolfo Chikilicuatre - Baila el chiki chiki (Vem kommer INTE göra "El robocop" i framtiden? xD)
Lettland : Pirates of the sea - Wolves of the sea (Kommentarer överflödiga)

Idag var det ju morsdag så jag gav presenter til min kära mor. Hon fick choklad, ljusarrangemang och en handkräm. På kvällen så for vi ut och åt.

Sen måste jag bara säga att den nya serien Moonlight som går på 3:an och handlar om vampyrer är AS BRA!!!! Sådär sjukt bra faktist.



Mick: Hey, and don't forget - I'm your only friend who doesn't like you just for your money.
Josef: That's true. Sad, but true.

Ikväll går Stolthet och Fördom (Pride and Prejudice) på 3:an klockan 21.00. MISSA DEN INTE!



// Lisa - Being a vampire sucks. It's a bad joke, I know, but it's the truth.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Azerbadian ägde!! My secret combination var ju jätteenformig men det passar ju en sommarplåga =P Norge var också grymm =) Perreli borde kommit högre men Bäst av alla var ju lätt Björn xD

2008-05-25 @ 22:15:03
URL: http://jakobi.blogg.se
Postat av: Sandra

Ah det är rätt kul att kolla, brukar alltid vara ett par flumlåtar haha. Jag hörde Ryssalands låt tidigare igår och den var ju inte bra alls. Pinsamt, Sverige femte sista eller vad det nu var? Bättre än så förtjänade vi. x_x Hahah älska björn (L) Fast jag kan inte säga det åt Jimmy, han blir så svartis. XD Ah morsdag ja, jag har köpt doftkrus jordgubb/vanilj, ett gulligt kort + choklad (går alltid hem) ;)

2008-05-25 @ 23:08:01
URL: http://chiicka.blogg.se
Postat av: Elin

Önskar att jag hade varit pigg nog att se hela röstningen, fast jag har aldrig sett hela, haha jag är ingen kvällmänniska. x) + att jag inte fattar hur du kan hålla koll på ALLA låtarna, helt galet, jag minns typ 3. O.o

2008-05-26 @ 17:26:28
URL: http://detvarengangen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0