I have a dream

Inatt drömde jag den konstigaste och läskigaste drömmen på länge.

Det började med att det var sommar och jag hade köpt en ny klänning som jag av någon anledning ville gå utomhus och prova klockan 5 på morgonen. Solen stog högt på himlen trots att det var så tidigt. Jag ställde mig ute på uppfarten där vårna bil brukar stå (men den var inte där just då) och tittade upp mot himlen. Där såg jag månen, som var extremt konstig. Den lyste bara på mitten och saturnus syntes bredvid/framför den (fråga mig inte hur jag visste att det var saturnus, det var bara så). Iallafall så gick jag in, lite panikslagen och fick se min goda vän Elin, som går på rymdgymnasiet i Kiruna, stå i mitt badrum och prata med min mamma. Hon sa att det var ett allvarligt fel på månen och började berätta med väldigt svåra ord att jorden skulle gå under. Jag blev skräckslagen och då helt plötsligt tog Elin fram en stor låda med ett handtag längst upp som hon tryckte ner och Månen sprängdes. Sen gick hon iväg för att prata med någon slags regering....


Ungefär såhär såg det ut. Det vita var det som lyste av månen, sen såg man konturerna i bakrunden, och en andra "måne" som bara var en liten skärva en bit ifrån. Och där i hörnet var Saturnus.

// Lisa - I saw you in a dream last night

Kommentarer
Postat av: Ante

Men Lisa, det var ingen dröm ;)

2009-01-07 @ 19:00:13
Postat av: Ante

Men Lisa, det var ingen dröm ;)

2009-01-07 @ 19:00:53
Postat av: Ante

Men Lisa, det var ingen dröm ;)

2009-01-07 @ 19:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0