Our lives are defined by opportunities, even the ones we miss

Det är söndag, det är lov, jag är lycklig!

Ja, denna helg har spenderats hemma hos Jessica och ojojoj vilka bra filmer vi har tittat på <3
På fredag kväll tog vi en liten kvälls-promenad bort till Preem och hyrde film. Det var minsann längesen vi gjorde det. Iallafall så såg vi dessa filmer innan kvällen var slut:

* Shriek if you know what i did last friday the 13th (Sjukt kul parodi på parodier på tonårsskäckfilmer!)
* The Ruins (Välgjord skäckfilm om Mayaindianer och cp växter. Inte speciellt läskig men den hade sina stunder)
* Lars And the Real Girl (Jätte mysig film om en kille [Ryan GoslingThe Notebook) som blir kär i en sexdocka. Sorglig, men jag fick en varm känsla inombords av huvudpersonens liv)



Lördag:
Vi gick ut och gick (!!) och for in till stan för att se på bio:
* The Curious Case of Benjamin Button - Benjamin Buttons otroliga liv (Så otroligt vacker film. Den var nästan tre timmar lång, men blev aldrig långtråkig. Brad Pitt må vara superkändis, men han är faktist en sjukt bra skådespelare. Rekomenderas varmt till alla som har ett hjärta. <3)



Väl hemma igen såg vi:
* Slumdog Millionaire (Den här filmen har vunnit åtta Oscars, och även om den inte var bästa filmen jag sett så är det väl värt att se. Utspelar sig i Indien och handlar om en kille [Jamal] som vinner på Indiska "Vem vill bli miljonär?". Man får se tillbakablickar på hans liv och inser att han inte har haft det speciellt lätt. Sen är han ju såklart kär i en tjej också. Ruskigt bra!)

(Bilden vill inte samarbeta med mig idag)

Idag (Söndag):
* Eagle Eye (Med Shia Lebouf som blir indragen i ett skumma saker tack vara sin tvillingbror som är död. Riktigt bra men lite synd att man fick veta vem "skurken" var så fort)
* Iron Man (Jag och Jessica älskar verkligen superhjälte-filmer. Men jag kan säga er att det är verkligen inte ofta jag gillar superhjälten. Jag brukar alltid heja på de onda. Men HERREGUD! Man kan inte annat än att tycka att Tony Stark "Iron Man" är den ultimata mannen. Jag driver inte nu. Charmig, självsäker med självdistans och otroligt snygg. Äckligt bra film! Gillar du superhjälte filmer är det här något för dig. <3)



As kul helg Dexter, måste göras om ;) <3<3
Nu är det snart Beck på 4:an, missa inte det!

// Lisa - Give me a scotch. I'm starving.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Helgen var jättetrevlig Doakes <33

Sundsvall på tisdag ! ^^

2009-03-01 @ 23:02:22
URL: http://jecka1337.blogg.se/
Postat av: Marielle

LARS AND THE REAL GIRL!!! <3 Jag riktigt ÄLSKAR den filmen ^^ <3<3<3<3<3

2009-03-01 @ 23:34:58
Postat av: Becka

Benjamin Button <3

2009-03-02 @ 00:06:44
URL: http://rebeckav.blogg.se/
Postat av: Sandra

det är så skönt med lov. ;d eagle eye vill jag se för.. Shia Lebouf? typ är snygg. x_x

2009-03-03 @ 13:25:05
URL: http://chiicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0