Stressade ungdomar

Såg nyss på Skolfront och i kvällens program handlade det om "stress i skolan". Det var väldigt intressant och jag kunde relatera till mycket som sas. Till exempel att alla lärare alltid vill ha bort prov innan lov, vilket kan bli många prov på samma vecka och det tycker jag kan vara jobbigt. Dock har det varit ganska lugnt för mig i år, än sålänge iallafall. Men det har väl inte gått så bra på själva proven ändå, men jag ska försöka bli bättre på att planera mina läxor. Jag måste helt enkelt skärpa till mig lite. Och dra åt livremmen. För det ska inte kännas pissigt efter nästa prov.

Sen vill jag bara säga att jag beundrar alla er som håller på med sporter eller liknande på fritiden och ändå lyckas ha tid och ork med skolarbetet. Jag skulle aldrig ha klarat mig i era skor. Det är beundransvärt det ni gör. All cred till er.

// Lisa - You will always be the same

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0