I hid under your porch because I love you

För att igår var det officiellt den första dagen på detta höstlov (smaka på ordet, höstlov. Äkta kärlek hittar ni där) och det firade jag och Dexter med att se på film. Vad annars?

* Up (Jag har varit ganska mycket emot Pixars filmer av någon anledning, vilket kan vara huvudorsaken till varför det tog så lång tid för mig att se WALL-E, men jag måste ta tillbaka den där skepticismen jag har, för fy tusan vad mysig Up var. Handlar om en gammal man som flyger iväg med sitt hus med hjälp av ballonger. Dock råkar en liten pojkscout följa med av en olyckshändelse och det två reser till Sydamerika. Så otroligt mysig berättelse och jag gillar animationerna skarpt. Sen hade den här filmen en av världshistoriens knepigaste karaktär: Kevin. Hur en fågel kan vara så otroligt underbar är ett mysterium men att Kevin hade ett Stirröge som heter duga kan ha något att göra med det faktumet <3)
* Monster's Ball (Den här filmen fick jag av Jessica på min födelsedag i år och vi har inte sett den förens nu. Billy Bob Thornton, Heath Ledger och Halle Berry spelade huvdrollerna. Jag trodde att den här filmen skulle vara helt annorlunda än vad den verkligen var, och saken är den att filmen var så jävla underbart nertonad så jag tänker inte säga något om den. Ni får se den för att förstå <3)
* The other Boleyn Girl (Scarlett Johansson och Nathalie Portman som systrarna Boleyn som både tävlade om Henrik den VIII's (Eric Bana) uppmärksamhet. Riktigt vacker kostym, men Eric Bana är lite för mesig för att spela Henrik den VIII och Scarlett Johansson lite för farlig för att spela oskyldig.
* Orphan (Vad är en filmkväll med Dexter utan skräck? En 9-årig flicka blir adopterad av en familj som har fått missfall. [Pappan spelar polisen Carson i Flightplane]. Men flickan, som heter Esther, är inte som andra barn. Känns det som du har sett något liknande? Jag lovar, det har du inte. Riktigt bra)
* The Hills Run Red (En kille försöker leta efter den ökända regissören som har gjort filmen The Hills Run Red som aldrig har visats. Tänk dig ungdomar ute i skogen, en mördare som heter Babyface [möjligtvis världens töntigaste namn. Någonsin] och lite blod. Som vanligt. Men dock hyfsad film.)



// Lisa - Sometimes, it's the boring stuff I remember the most.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0