Golfarsvingen och Astrofysik

Igår hade vi friluftsdag, och nästan hela våran klass spelade golf. Precis som förra året då. Den stora skillnaden var dock att i år så frös jag inte huvudet av mig, för jag hade faktist klätt mig riktigt bra och var inte förkyld som förra året. Det var riktigt kul och jag har kommit fram till att golf är en av de få sporter som jag faktist skulle kunna tänka mig att hålla på med. För det handlar mer om tekniken och mindre om att kuta det fortaste du kan.

Idag har vi haft en lektion (nödvändigt) och kollat på Patrik Norqvist (Fysikern i Boston Tea Party) som föreläste om Astrofysik. Jag kan ju lugnt säga att jag tappade min livsgnista och insåg att allt vi gör här på jorden är helt onödigt, med tanke på att det inte spelar någon roll i stora-stygga-rymden-persepektivet. Suck. Det här var nästan lika hemskt som när Peter hade den där hemska lektionen då han snackade om dimensioner. Dock var Patrik jävligt duktigt.



// Lisa - Look me in the eye and tell me love is never based upon insanity.

Kommentarer
Postat av: Ante

Vi har hans autograf i korridoren ;) Har gått förbi han några gånger på universitetet också (eftersom han jobbar där ;) )

2009-09-30 @ 16:45:35
URL: http://www.anwi.se/
Postat av: Becka

Jag säger bara robotar Lisa, robotar ;)

2009-09-30 @ 16:52:01
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0