But I'll hurt you in other ways, little ways, I won't mean to but I will. And sometimes I will mean to.

Kvällen har spenderats framför tv:n med film.

* Then she found me
En kvinna försöker att blir gravid med hennes man, som en dag får nog och lämnar henne. Samtidigt dör hennes adoptivmamma, hennes biologiska mamma dyker plötsligt upp och hon blir kär i en elevs pappa (Colin Firth). Filmen var överraskande bra, och Colin Firth är alltid Colin Firth. Sådär härligt brittisk, galet charmig och bara jag ser honom börjar jag automatiskt att le.



* L.A. Confidential
Guy Pearce, Russel Crowe och Kevin Spacey (<3) spelar tre poliser med tre olika drivkrafter som utreder samma mord. Äckligt bra polisfilm. Jag älskar verkligen polisfilmer. Sen fick jag en mini-hjärtattack när Simon Baker (The Mentalist) plötsligt dök upp.



* The Singing Detective
En av de knepigaste filmer jag sett på länge. Dan Dark (Robert Downey Jr. <3<3) ligger på ett sjukhus p.g.a en hudsjukdom och har riktigt svårt att veta vad som är verklighet och vad som är påhittat. Sjukt virrig historia och det gäller att vara med i svängarna. Dock var den bra. På ett charmigt sätt.



// Lisa - I doubt you've ever taken a stupid breath. Don't start now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0