Oh, I slept like a baby. A baby that's fearing crib death, that is

De senaste dagarna har jag umgåtts med Jessica.

Lördag:
Vaknade (klockan kvar över ett) av ett telefonsamtal från Becka där hon undrade om jag och Jessica ville komma och spela spel med Andreas och henne på kvällen. Det blev så och Andreas vann i både Tecken och Alfapet. Men jag fick vara DJ så jag var nöjd ändå.




Två måttligt roade människor, haha.

När jag och Jessica kom hem till mig såg vi lite film.

* Instängd 2 - The Descent 2 (Instängd var en av mina första "riktiga" skräckfilmer, så när jag och Jessica fick reda på att det hade kommit ut en tvåa blev vi ganska förväntansfulla. Den börjar precis där den gamla slutade, och den var faktiskt överraskande bra. Dock var människorna idioter. Som vanligt i skräckfilmer då)
* The House of the Devil (Jättemänniskor och en dum tonåring. Sen lite satanism på det. Helt okej, men inte läskig)



Lördag:
Efter lite youtubeklipps-tittning blev det Björnstugan till middag där Jessica och jag tog kycklingwok och delade på en bananasplit. Romantiskt? Det kan ni skriva upp, haha. Sen gjorde hon en inbakad fläta på mig också. Jag som aldrig brukar ha flätor.



Sen såg vi lite film också.

* Precious (Jag hade sjukt höga förväntningar på den här filmen, och jag kan med gott hjärta säga att den var precis så bra och tragisk som jag hade tänkt mig. Otroligt vacker film som verkligen borde ses av alla som inte har gjort det)
* The Men Who Stare at Goats (Handlar om en journalist (Ewan Mcgregor) som följer efter den föredetta supersoldaten (George Clooney) till Irak. Samtidigt berättar Clooney om sin tid som ung och hur han hamnade i New Earth Army, en avdelning i den amerikanska armen där det tydligen forskades om möjligheterna till psykisk krigsföring. Riktigt underhållande. Sen skadar inte en flummande Jeff Bridges eller en badass Kevin Spacey heller <3)
* Breathing Room (En kvinna stapplar naken in i ett rum med 13 främlingar och det visar sig vara ett galet spel av en jävligt ful snubbe som envisas med att kalla alla för "my children". Helt sjukt dålig film. Slutet sög. Se den aldrig!)
* The Skeptic (Advokaten Becket tror inte på något övernaturligt, men när hans faster dör och han flyttar in i huset där hon bodde så börjar han se en massa saker. As bra skräckfilm, exakt såhär ska de vara. Lite plötsligt-händer-det-skrämseltrix, en mörk historia och en jävligt snygg och kvick huvudperson. Opps. <3 Sen spelade Zoe Saldana (Na'vi-tjejen i Avatar) crazy-psyk-människa)
* Deadline (En av Brittany Murphys sista filmer innan hon dog som handlade om en författare som flyttar in i ett sjukt stort, sjukt läskigt hus för att skriva ett manus. Samtidigt som hennes galna föredetta pojkvän har släppts ut ur fängelset. Ursäkta, men vilken vettig människa skulle göra så på riktigt? Thora Birch (American Beauty, Ghost World) var även med på ett hörn. Men, filmen sög. Dock har jag aldrig gillat Brittany Murphy heller)



Måndag:
Vi vaknade, skrattade åt att Joakim Thåströms image är att likna en skrikande bebis och sen såg vi Fantastic Mr. Fox med George Clooney i huvudrollen som den fantastiska räven. Jätte söt film och precis sådär lagom moralig och gosig om att inte låtsas att man är något annat än ett vilt djur



Nu har Jessica åkt hem och här ska det städas.

// DJ Baby D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0