Yeah, but I don't think the plant just came through the window by itself

Eftersom mitt internet inte funkade igår (p.g.a äckeldatorn som inte hittade något trådlöst internet) så såg jag på film istället.

* Two girls and a guy
Den här filmen var en positiv överraskning. Den var helt sjukt bra. Robert Downey Jr. spelade en skådespelare som kommer hem efter en resa och upptäcker att de två tjejer han har dejtat under de senaste 10 månaderna båda står i hans lägenhet. Hans dubbelliv har raserat och man får följa den efterföljande förklaringen. Det här kan mycket väl vara en av de bästa "dramafilmerna" jag sett på riktigt länge. Dock tycker jag inte om att kalla det en dramafilm heller. Det var för annorlunda. Så verklighetsbaserat men ändå otroligt snett och lite galet. Jävligt, jävligt bra. En lägenhet, tre personer och ingenting förutom ord. Wow.



* Air America
Laos, 1969. Mel Gibson som bad-ass pilot som smugglar vapen fast han inofficiellt jobbar för den amerikanska regeringen. Robert Downey Jr. som osäker liten pojke som är en sjukt duktig pilot. Sen höll jag på att ge upp när han som spelar Bob Kelso i Scrubs dök upp som en general. Oseriös, men ändå vettig. Riktigt, riktigt bra film.



Idag såg jag Superbad - Supersugen igen. Bara för att den är sådär härligt galen.

// Lisa - Well, if he's not dead, he's very calm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0