Vinnaren av Idol 2010

Det är lite komiskt.

Det är första gången som det svenska folket och jag tycker likadant i röstningstävlingar. Första gången någonsin. Eller, "hela" Europa har varit på min sida en gång. Eurovision 2004 då Ruslana vann hela skiten. I alla fall var det Idolfinal ikväll och inte helt oväntan blev Jay Smith årets idolvinnare. Han har varit min favoriter sedan starten. Första gången han kom in till Idol juryn och sjöng Black Jesus gapade jag. Bokstavligt talat satt jag i soffan och gapade.

Jag älskade grabben. Slutaditions kom och han var nervösare än en mus på ett katthem och då kunde jag aldrig tänka mig att han skulle komma och vinna alltihopa. Surrealistiskt. Men nu har han gjort det och jag är lite ledsen i själen. För det är inte meningen att han ska bli bunden av tråkiga skivbolag som tvingar honom att släppa en tråkig pop-platta. Det här går inte. Klarar han sig inte lika bra som Agnes gjorde så var allt förgäves.

Sen är jag lite arg på årets vinnarlåt. Den var fruktansvärt tråkig. Enda vinnarlåten som någonsin har varit bra är förra årets Higher med Erik Grönwall som fortfarande funkar.

Ja, vad som händer nu det står skrivet i stjärnorna. Men risken är stor att Jay försvinner bort och blir till stjärndamm (höhö) i processen som har startats nu under hösten 2010. Men man kan alltid hoppas på att han lyckas ha kvar en liten del av sig själv till framtiden. Och att han dumpar tråk-Minnah.



// Lisa <3 Jay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0