Min lördag

I Lördags var det ju som sagt Öppet Hus på skolan och Melodifestivalens Genrep på eftermiddagen.




Jag stog nere på "parkett" på modevisningen medans min klass kände att de såg bättre från "läktaren". Hahaha.


Några av Designerna som höll i modevisningen



Anton var konferencier


Johanna var modell för Antons jacka och hon var AWESOME med stora bokstäver!



Becka fick i uppdrag att ta en massa bilder efter modevisningen




Efter modevisningen stack jag, Becka och Anton vidare till Fjällräven Center (förut känd som SwedBank Arena) för att se på genrepet inför Melodifestivalen.


Vi satt på andra raden!


Dolph, Christine och Måns. De var bättre än vad jag hade förväntat mig. Och Måns var kortare än vad jag trodde. Sen måste jag erkänna att jag har fått lite mera respekt för Dolph efter igår. Han är ganska hård ändå. På ett riktigt töntigt amerikaniserat sätt.


Ola var Ola. Rix FM varningen var stor. Och han sjöng om Nathalie än en gång.


Jenny Silvers låt var riktigt usel första gången jag hörde den. Men andra gången blev det helt okej. Tredje gången var den faktist... ja, bra.


Linda Pritchard tyckte jag verkligen inte om


Pain of Salvations låt Road Salt var så jävla vacker att jag trodde att jag skulle gå åt


Anders Ekborg har en röst som gud.
Han passar äckligt bra i musikaler men inte i melodifestivalen


Frispråkarn! <3 Hans låt var extremt löjlig, men otroligt skön. Lite Mange Schmidt aktig. Jag och Becka höjde armen och dansade upp och ner när hans låt gick på snabbreprisen och han satt i Green Room. Han såg oss och började också dansa. Klockrent.


Salem Al Fakir var lugnt bäst av alla igår.
Han är så himla söt när han pratar att man bara vill ta hem honom och mata honom med kalaspuffar.




Johanna var också där. Och hon satt också på rad två fast till höger om scenen (vi satt till vänster). Helt plötsligt satte sig Måns framför henne. Och hon fick ta på honom! Och synas på skärmen. Nej vadå, jag? Avundsjuk!?


Dolph fick sitt eget nummer. Där han sjöng, dansade och slog sönder is-block.


Såhär såg Ola ut under hela Dolphs Uppträdande. Jag och Becka kunde inte sluta skratta när vi såg det, för han ser verkligen ut som han tänker: "
Vad FAN håller Dolph på med nu då!?"



Ja, efter det gick vi till Max för att äta men det var äckligt mycket folk så vi stack till Burger King istället. Som förövrigt är riktigt dåligt. Vi åkte buss hem och resten av kvällen spenderades hemma hos mig, där Jag, Becka och Anton såg på Melodifestivalen på tv:n. Jag ringde och röstade på Salem Al Fakir och Pain of Salvation. Sen låg vi uppe i min säng och lyssnade på musik. Typ "É dé det här du kallar kärlek", "Se på mig" och en massa Martin Stenmarck. Helvärd dag.

// Lisa - "Är det Skavlan!?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0