You are constitutionally incapable of not shuttingthefuckup!

Ännu en helg går har gått mot sitt slut, och vilken bra helg det har varit. Sånt här har jag haft för mig

Fredag:
Åkte på Rusta med mamma efter skolan, köpte en tv-möbel och en massa pocketböcker till Thailand. Sen på kvällen for jag hem till Jessica och vi såg på film. Som vanligt då.

* Fame (Den nya versionen från 2009. Den var helt okej, men lite små tråkig i de seriösa scenerna. Det var mest dansnummren som var intressant tyckte jag)
* Grotesque (Tortyrporr fick en helt ny innebörd. Den var bara helt sjuk. Japaner är sjuka)



Lördag:
Åkte hem, skrev på Kemi uppsatsen (som är halvfärdig nu) och sen på kvällen kom Jessica hit för att se på film och jag tvingade henne att se melodifestivalen. Orsas Spelmän sög allt. Hanna Lindblad skulle ha kommit vidare. Hon hade sjukt mycket energi. Andreas Johnsson var riktigt bra. Bättre än vad jag hade förväntat mig. Och Dolph var lika töntigt amerikaniserad som vanligt. Filmerna vi hann se var iallafall:

* A Scanner Darkly (Animerad thriller med Keanu Reeves i huvudrollen som en undercover cop och Robert Downey Jr. var paraniod och överanalyserande allt. Jag älskar sättet som filmen var teckad på, så overkligt och så verkligt på samma gång. Historien var riktigt, riktigt smart och jag älskade den. Droger förstör folks hjärnor och polisen vet inte vart de ska ta vägen. Sen skadar det aldrig med Robert Downey Jr. heller <3)
* Triangle (Tjejen från 30 Days of Night och Amityville Horror [den nya från 2005] hamnar på ett kryssningsfartyg som hon inte tycker verkar helt normalt. Lite lik Ghost Ship fast mindre historia och mer psyk)
* The Perfect Getaway (Cydney [Milla Jovovich] och hennes man Cliff reser till Hawaii på sin smekmånad men där härjar en mördare som bara dödar nygifta. Mycket bra film)



Nu är det mer kemiplugg som gäller för mig.
Ha en trevlig alla hjärtans dag föressten!

// Lisa - He's really hard to kill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0