My name is Dito... and I'm gonna leave everybody in this film

Idag har halva dagen gått åt till fysikplugg. Det är första gången någonsin som jag har pluggat såhär mycket på en lördag. Antingen har jag gått och blivit überseriös eller så är jag sjuk. I vilket fall som helst gick det ganska bra, känns som jag har lite mer koll nu iallafall.

Andra halvan har jag spenderat i min kära Mancave och sett på film:

* Only You (Okej, jag erkänner: jag ser på alldeles för många totalt ologiska romantiska komedier, och jag kan ha råka köpa den här filmen av den simpla anledningen att en viss Robert Downey Jr. spelade huvudrollen. Men i vilket fall som helst var den iallafall riktigt söt. Dum, men riktigt söt. Och som vanligt störde jag mig på den extremt irriterande tjejen)
* Chicago (Jag står kvar vid tidigare uttalande att det inte går att misslyckas med en musikal. Richard Gere, Catherine Zeta-Jones och Renée Zellweger spelade huvudrollerna i denna musikkaskad om mord, glamour och kändisstatus. Den allra bästa låten var lugnt "Cell Block Tango")
* A Guide to Recognizing Your Saints (Robert Downey Jr, Shia LaBeouf och Channing Tatum [för att inte tala om den skrattande polisen ifrån säsong två av House] i en otroligt gripande film om livet i New Yorks förort. Påminner lite om American History X, fast mindre rå. Dock hemsk och riktigt känslosam. Jag satt och grät mig igenom hela slutet. Jag älskar sådana här filmer, för de får mig att inse hur jävla bra jag har det egentligen)
* Iron Man (Jag kan ha råkat se den idag igen. Mohahaha <3 Give me a scotch, I'm starving)



Nu tittar jag lite på E! ifrån röda mattan på Screen Actors Guild Awards. Varför kan jag inte också få vara där? Ha perfekt friserat hår, bli intervjuad med samma fråga om och om igen vart mina vackra klänning kommer ifrån för märke och se Kevin Bacon gå förbi mig i bakrunden. Iallafall borde jag få bo i USA så att inte jag måste sitta uppe hela natten för att kolla på diverse galor som sänds den här tiden på dygnet i Sverige.

// Lisa - I married a liar. Why? Because I married a man.


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har den här terminen på oss att tänka ut något och planera egentligen men vi har ju vår idé klar så att vi kan börja. :) Det ordnar sig, jag hade panik innan jag kom på vad jag ville göra. xD <3

2010-01-24 @ 14:56:11
URL: http://lunchdags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0