You can stand under my umbrella

Jag har stora problem med covers på låtar.

Dock betyder det inte att jag alltid tycker att orginalet är bättre. Utan det är snarare så att den version av låten jag hört först är min favorit. Om versionen jag hört i sig är ny eller orginal inspelningen spelar ingen roll. Sålänge jag hört den först är det den som gäller. Jag tror att det här bottnar ganska mycket i min rädsla för förändringar.

Dock har alla regler undantag. Låten Umbrella, i orginal version av Rihanna, är helt sjukt underbar. Men Lillasysters cover är helt sjukt underbar. Och The Baseballs version är helt sjukt underbar också. Så det bevisar att det finns hopp för mig. <3



// Lisa - So go on and let the rain pour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0