He was a rock they broke themselves against however much he tried to protect them

Imorse sov jag ut för första gången på över fem veckor. Det var sjukt längesedan jag kände mig så beslutsam. Kvällen har spenderats framför TV:n. Fy tusan vad jag längtar till varma sommarkvällar utan en massa äckliga måsten.

* Captain Corelli's Mandolin (Nicolas Cage som italienaren som blir kär i greken (Penelope Cruz) i bakrunden av andra världkriget. Det var längsedan jag blev påmind om hur mycket jag hatar Nazisterna och Christian Bale har aldrig låtit så dum som när han pratade engelska med grekisk bryning. Filmen var i vilket fall som helst sjukt fin)
* No Reservation - Kärlek på menyn (Ännu en klassiskt dålig svensk titelöversättning. Catherine Zeta-Jones som den otroligt pedantiska kökschefen på en av Manhattans bästa resturanger. Aaron Eckhart som den dryga nye kocken som är hur glad som helst. Abigail Breslin [Söta Bo i Signs och smådryge Little Rock i Zombieland] som den lillgamla dotterna till Zeta-Jones avlidna syster. Helt okej, men om ni nödvändigtvis vill se den tycker jag istället att ni ska se Laws of Attraction som är uppbyggd på ungefär samma sätt fast den har en unge mindre och en Pierce Brosnan mer)
* The Legends of the Fall (Tre bröder och deras öde i USA i början av 1900-talet. Antony Hopkins som deras kärleksfulle far och Brad Pitt skuttade runt med otroligt långt och välfriserat hår. Det var längesedan jag störde mig såhär mycket på huvudrollstjejen)



// Lisa - So much that I can't sleep at night.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0