Teneriffa 2010

Jaha, då var man tillbaka i kalla Sverige än en gång. Jag har haft ett varmt och skönt höstlov utanför Afrikas kust. Första delen av veckan var relativt mulen och det var lite trist, men det blev långa promenader efter stranden istället. Sen blev det en blåsig och kall (0 grader!) tripp upp till vulkanen Teide.

Andra halvan av veckan  blev det sand i öronen och solning på en knallfull strand. Utöver det har det blivit dans med Itailenare, oseriösa afrikaner från Senegal och kramar av Spanjorer. Inte helt fy skam. Flygresan hem gick bara bra, förutom att vi fick springa genom hela Arlanda för att hinna med flyget till Sundsvall. Än en gång har familjen Sundin tur med tiden.


- Tony, måste du gå runt i den där pinsamma dräkten såfort vi är ute bland folk?
- Men vadå, nu är det faktiskt så att jag kanske måste rädda världen från att gå under när vi är uppe i luften?
- Jamen okejdå älskling.




Ving sa: "Utsikt mot omgivningen"
Översättning: "Starkt trafikerad gata utanför fönstret"



De gillade frukt i vårt rum. Tavlor på citroner, apelsiner och äpplen hängde lite här och där i lägenheten.





Surfare fanns det gott om. Surfare i bar överkropp. Överallt.


McDonalds lurade bakom varje hörn.




Fanta Jordgubb smakade inte jordgubbe. Men var hur god som helst ändå.










Vad är en semester utan lite strosande i en båthamn?




Uppe på Teide. Diset ni ser är inte moln. Det är sandpartiklar i luften från Sahara. Lol säger jag.






Det fanns hundratals (varning för överdrift) engelska pub-krogar med fotbollstv. Som alla serverade samma mat. Och den här kycklingmackan stod ut sig bland allt skräp. Det var den äckligaste kyckling jag någonsin har ätit. Eller, Kebab och Pizza Källarens kyckling ligger på delad förstaplats.


Och de spelade Umbrella på MTV UK (vad annars?). Och jag fick en sällan skådad nostalgitripp.



Jag älskar Johanne Hildebrandt. En av få kvinnor jag tycker om, höhö. Jag vill bara ha henne i mitt hus där hon kan säga kloka ord och skriva alla mina uppsatser.



Sista dagen var första dagen vi äntligen kunde se Teide från vår balkong. 3700+ meter över havet.



Dagens låt:
Jones och Giftet (Kent) - Håll i mig

// Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0