If it's going to be a world with no time for sentiment Grant, it's not a world that I want to live in

Förkylningen som har legat och lurpassat på mig hela veckan har till slut fått fritt spelrum vilket gjorde att jag bara har legat och degat med film i soffan hela dagen.

* The Whole Ten Yards (Fortsättningen på The Whole Nine Yards var såklart inte lika bra som orginalet, men den var riktigt härlig ändå. Matthew Perry var lika vimsig och Bruce Willis ägde lika mycket som lönnmordaren Jimmy "the tulip")
* A Single Man (Colin Firth i Tom Fords fantastiskt vackra film som handlar om en man som blir deprimerad sen hans partner dör i en bilolycka. Jag hade sjukt höga förväntningar på den här filmen med tanke på hur mycket positiv respons den har fått i media, och om jag säger såhär: Jag blev verkligen inte besviken. Magiskt. Helt stört vilken jävla snygg film det var <3)
* Lucky Number Slevin (För att Bruce Willis är iskall. För att Morgan Freeman alltid ska vara någon slags topshot. För att Ben Kingsley har ett Sir före sitt namn. Och för att den här filmen är så sjukt bra)
* The International (Passade bra med tanke på att den bygger på samma tema som vi går igenom på samhällskunskapen just nu. Alltså om bankers inflytande på världen. Clive Owen jobbar på Interpol som utreder en bank i Luxenburg. Riktigt smart film, och jag älskar verkligen konspirationsteorier)
* Surrogates (Den femte Bruce Willis filmen jag ser den här helgen. Framtidsvision där människor lever genom robotar, så kallade surrogates, där de kan se ut och uppföra sig hur de vill. Men när en människa dör genom att hans surrogate dör anar Bruce Willis ugglor i mossen. Som en blandning mellan I, Robot och Gamer)



// Lisa - Oh, I'm fine, I'm English, we like to be cold and wet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0