Freddan vs. Monis

Duellen mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt ikväll på SVT var riktigt intressant. Det blev tjaffs om bidrag och skatter, påhopp från Monas sida och lite tappande av tråden från Fredriks sida. När invandringspolitiken och Sverigedemokraterna kom upp på agendan visade de rödgrön och alliansen en enad front: De tänker inte ens ta i SD med tång. Det tycker jag var ett riktigt bra uttalande, så att SD och dess anhängare vet vad som komma skall. Eftersom moderaternas "drastiska" jobbpolitik (som jag tycker är positiv) och deras satsningar i Afghanistan (ett Afghanistan som krigskorrespondenten Johanne Hildebrandt lysande brukar skildra i Aftonbladet nu och då) så blir det också moderaterna som får min röst. Jag hoppas på Alliansen i valet 2010!



// Hon som är stolt över och vågar stå för det parti hon tänker rösta på.


Kommentarer
Postat av: Marre

Varför?

2010-09-13 @ 19:01:08
Postat av: Lisa

För att jag tror på dem.

2010-09-13 @ 20:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0