So you finally came right out and said it girl. What took you so long?

Ett faktum som jag tycker väldigt mycket om är att vi människor är så olika. Att vi alla har egna tankar, idéer, känslor och åsikter som gör oss så otroligt annorlunda i jämförelse med varandra. Det är vackert och konstigt på samma gång att något jag tycker är bra tycker någon annan är värdelöst.

Jag älskar att lyssna på diskussioner. Jag älskar att lyssna på när folk argumenterar för och emot saker. Däremot är jag inte speciellt intresserad att vara en del av alla diskussioner själv, för jag anser att själva nöjet för mig ligger inte alltid att säga min mening, utan att istället att ta del av andras meningar. Det är inte det att jag inte vågar säga min åsikt, det är mer det att jag är en person som hellre lever i bakrunden och observerar än att vara i centrum. Men när det väl kommer en diskussion jag är intresserad av, då blir det liv kan jag lova.

Något jag däremot hatar är när folk inte vågar säga vad de tycker. När de gömmer sig bakom falska fasader och försöker att göra sig inställsamma mot alla de möter. De där människorna som såklart också tycker saker, för det gör vi alla, men istället för att ställa sig upp och säga att: "Såhär tycker jag" gömmer de sig bakom falska fasader. Det finns få saker som är mer enerverande än människor som, istället för att säga vad de tycker, låter sina åsikter gömma sig bakom någon sorts fasad och går senare runt och klagar över hur de egentligen tycker. Vågar du inte säga det när det gäller kan du lika gärna skita i att gnälla över det senare.

Det klart att det finns vissa situatuoner där det inte är särskilt smart att basunera ut sina åsikter, men det är ingen ursäkt till att hålla med någonting för att senare gnälla över att det är helt fel. Då kan du lika gärna vara tyst istället.

Kommunikation är nyckeln till allt. Det är det som får oss männsikor att utvecklas och lär oss att se saker ur ett annat perspektiv. Så var glada att ni lever i ett fritt land och säg er mening. För utan egna tankar och åsikter kommer ni inte att må speciellt bra i livet.

// Lisa - I think I missed again.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0