En skrämmande tanke

Ända sedan jag fick min kära iPhone så har jag förvandlats till en sådan där människa jag tyckte var löjlig förut. Jag har börjat att Googla exakt allting. Om det är ett namn som nämns i The Big Bang Theory, om jag och pappa är oense om hur många stjärnor hotell Sheraton Stockholm har, om jag inte tror på vad någon berättar, eller ännu värre: om någon inte tror på det jag säger, då måste jag genast använda min lilla Google-ruta för att knappa in vad det nu är jag funderar på.

Detta beteende må vara bra för min allmänbildningen, men det skrämmer mig ändå. Är rädd att jag ska bli allt för beroende och helt enkelt sluta lägga saker på minnet med argumentet: "Äh, det där går att finna på Google". Med tanke på att det är mig vi pratar om är det faktiskt inte helt omöjligt att det slutar så.

// Googleoholic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0