I’ve learned love is like a brick, you can build a house or sink a dead body

Lady Gagas nya låt Judas är sådär härligt Gagaig (precis som det ska vara). Älskar att den släpps i samband med påsken också eftersom Judas är väldigt aktuell den här tiden på året.

Låten fick mig att börja tänka på att jag hade a thing för Judas i högstadiet. Allt började när jag fick låna Jesus Christ Superstar av en kompis, och jag insåg hur sjukt missförstådd Judas egentligen var. Gud bestämde faktiskt att hans enda son skulle dö för folket så att deras synder skulle bli förlåtna. Ändå får Judas all skit bara för att han gör något som Gud har tänkt ut i förväg. Lite orättvist kan jag tycka.



// Lisa - And Judas is the demon I cling to

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0