I get that, but honestly what was I supposed to say? On our first date, 'Hey, I think there's a demon that I think has been following me.'

Helgen har spenderats med ett stycke Jessica då vi hade bestämt oss för att damma av de gamla skräckfilmerna eftersom det var så sjukt längesedan vi hade riktig skräckkväll.

Fredag:
* Creep (En av de första skräckfilmer som jag fastnade för. En kvinna ska åka tunnelbana mitt i natten, somnar och inser att hon är inlåst därnere. Men hon är inte ensam. Älskar Craig<3)
* The Shining (Vet många vuxna som tar till sig denna film som världens läskigaste. Håller inte med, men tycker verkligen att den är sjukt bra. Första gången jag såg den var när jag gick i femman och tyckte inte ens den var läskig då)



Lördag:
* The Omen (Ännu en gammal klassiker, dock ingen jag sett förut. En pojke visar sig vara satans barn och allt blandas in med en massa 666 och krucifix. Tyckte personligen att den mest bara var långsam och knepig)
* REC (Hade sett den amerikanska re-maken "Quarantine" för några år sedan men äntligen såg jag originalet. Ett tv-team följer med ett par brandmän när de blir inkallade till ett hyreshus där en gammal kvinna beter sig väldigt konstig. När de väl är därinne får de inte komma ut igen. Älskar att man få följa kameran hela med skakningar och allt. Sen blev jag riktigt imponerad av den skådespelerskan som spelade den kvinnliga reporten, hon var fruktansvärt övertygande)
* REC² (Den andra delen tar vid där den första slutade. Nu får vi följa insatsstyrkan som går in i huset för att ta reda på hur läget ser ut. Mer kamerabyten och mer bakgrundhistoria. Tyckte att den var minst lika bra som ettan)
* Paranormal Activity (Minns ni hur rädd jag blev för The Fourth Kind? Paranormal-serien kör på samma idé, att låtsas att någonting händer på riktigt. Ett par upplever att konstiga saker händer i huset och köper därför en kamera för att dokumentera händelserna. Obehagligt! Spännande! Var som horoskop, jag tog till mig mycket och det äckliga är att det känns som att det kan hända mig själv. Men eftersom jag inte är lika lättlurad den här gången blev det inte lika äckligt)
* Paranormal Activity 2 (Fortsättningen utspelar sig några veckor innan ettan och man får se vad som händer i Katies systers hus. Bra fortsättning, men jag tyckte ettan var bättre.)
* A Tale of Two Sisters (Om det är något japaner kan så är det att skrämma skiten ur mig. Hatar kvinnor med svart hår som står vid diverse sängar och garderober med en äcklig uppsyn och kroppen i konstiga vinklar. Allt som krävs för att jag ska bli dörädd. Handlar i alla fall om två systrar som flyttar hem igen efter en osagd händelse. Jag tyckte om den jättemycket, en lite virrig. Jag och Jessica pratade om hur lik den var filmen "The Uninvited" och nu i efterhand ser jag att det är såklart den amerikanska re-maken)



// Lisa - I don't know what to say. It's like a penis... just smaller.

Kommentarer
Postat av: Ante

Lisa, du vet att dom har extrapris på liv på IKEA nu?

2011-11-06 @ 21:21:02
Postat av: Lisa

Vem behöver sådant trams?

2011-11-07 @ 00:33:26
URL: http://theoneiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0