Once you know something like that, you can't unlearn it

I lördags bestämde sig jag och Jessica för att se lite film:

* Last Night (Keira Knightley [aka vackraste kvinnan i HELA världen] och Sam Worthington spelar äkta makar som båda får varsitt tillfälle att vara otrogna mot varandra under makens jobbresa. Hon med en gammal kärlek och han med sin nya medarbetare [Eva Mendes, hallå där]. Riktigt, riktigt bra. Älskar klippningen något så otroligt)
* Requiem for a Dream (Kan beskrivas med en mening: Knark är bajs. Hade lite för höga förväntningar på den då jag hört låten ett X antal gånger i diverse andra sammanhang. Filmen var helt okej, men mest bara jobbig. Sen har jag en otrolig svaghet för gamla människor som råkar illa ut)
* Bridesmaids (Har jämförts som en kvinnlig version av Baksmällan och jag tycker faktiskt att den var riktigt rolig. Dock inte LIKA rolig, men rolig på ett annat sätt. Eftersom jag är tjej själv (eller?) fanns det mycket att känna igen sig i. Kan verkligen varmt rekommendera den trots avsaknad av Mike Tysons skönsång till Phil Collins.)



Imorse åt vi frukost och såg på Skattkammarplaneten som är en sådan otroligt fantastiskt fin film. Otroligt bra frukostfilm och den här låten har en hög gåshudsvarning (trots Jimmy Jansson).



// Lisa - You can be happy and still be tempted.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0