I would do anything for you, sir. Anything that was right

Igår tog jag och Jessica bussen till Umeå för att se lite bio:

* Jane Eyre (Jag läste boken för nästan två år sedan och blev helt fast. När jag såg att det skulle bli en nyinspelning år 2011 blev jag superglad och nu har jag äntligen sett den. Jane Eyre är en flicka som växer upp på en disciplinerade skola efter att hennes föräldrar går bort och hennes moster förskjuter henne. När hon blir vuxen tar hon anställning som guvernant på Thornfield Hall, som ägs av Mr. Rochester. Kostymdraman är verkligen min grej. Michael Fassbender [X-Men: First Class] var sjukt duktig som den kalla, oberäkneliga Mr. Rochester och Mia Wasikowska [Alice i Underlandet] var otroligt övertygande som den försiktiga, självvärderande Jane Eyre. Så jävla sjukt underbart fantastiskt fin film. Helt jävla magisk. SE DEN FÖR HELVETE!)



* Niceville - The Help (Handlar om hur en ung kvinna vid namn Skeeter [spelas av Emma Stone, fucking love her! <3<3<3] som, för att skaffa sig mer erfarenhet då hon vill bli journalist, bestämmer sig för att skriva en bok om de svarta hushållerskorna som jobbar hos de vita familjerna i Mississippi på 60-talet. Om det finns något jag avskyr mer än rasister så är det smygrastister, och sat-tyg vad förbannad jag blev under den här filmen. Riktigt engagerande film och en otroligt viktigt historia.



// Lisa - Love and hate are two horns on the same goat, Eugenia. And you need a goat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0