Let us never underestimate the power of a well-written letter

Har haft en sådan där härligt långsam dag då jag har legat i soffan och sett på film:
 
* Stockholm Östra (Svensk ångest när den är som bäst. Mikael Persbrandt spelar Johan, en helt vanlig man som en morgon på väg till jobbet råkar köra ihjäl en flicka på cykel. Senare möter han flickans mamma på ett tåg och de inleder en relation utan att hon vet vem han är. Sinnesjukt bra/ångestladdad film)
* Puss (En förvecklingsfilm om en teatergrupp i Stockholm som inte kommunicerar med varandra. Ett kontrollfreak till regissör, en player till pojkvän [Alexander Skarsgård, lolZ], en less hyresvärd, en rubbad figur [Gustaf Skarsgård, helt klart den bästa av syskonen], två skvallrare ect. Det var en bitvis rolig och pinsam film, men aningen långtråkig i längden)
* The Jane Austen Book Club (Sex olika personer samlas en gång i månaden för att diskutera  Jane Austens böcker bara för att inse att deras egna liv har samma drama som berättelserna. Otroligt roligt att se då jag älskar Austen, och sen skadade det inte att Emily Blunt [min nya women-crush] var med)
* Stolthet och Fördom (Jag blev så sugen efter allt snack om Austen så då blev det den också)
 
 
// Lisa - Kärleken var sann. Allt annat var lögn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0