Lalsot

Hej alla glada!

Nu har jag äntligen kommit fram till Lalsot där jag ska bo de 8 kommande veckorna. Vi volontärer bor i ett läger cirka 10 km utanför den lilla staden Lalsot som ligger ungefär mellan Jaipur och Agra (där Taj Mahal finns, vi var där i lördags). Husen vi bor i är gjorda av lera och våran dusch är en hink som vi måste fylla med varmvatten från en tank som eldas i utomhus. Inte det jag är van vid men det här känns spännande.

Imorgon ska vi kolla in ställerna vi kan hjälpa till på så vi har inte jobbat något än. Första veckan var bara introduktion med en massa skoj och nu är det allvar, haha. På lördag ska vi på Tiger Safari.

När vi kom fram igårkväll, efter en galen bussresa (knappt 30 mil på över sju timmar, vägarna är såklart inte speciellt bra) såg jag stjärnorna för första gangen sen jag kom hit då både Jaipur och Agra är så förorenade städer att man knappt kan se Venus.

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Rebecka Vigren - Fotoblogg

"och nu är det allvar, haha. På lördag ska vi på Tiger Safari." Låter väldigt allvarligt det där! Hahaha, skämt å sido, ha det bäst tills nästa gång vi hörs!

2012-01-16 @ 17:35:33
URL: http://rebeckav.blogg.se/
Postat av: Magnus

ha det skönt och sköt om dej där nu, njut av allt du får se och uppleva =)

2012-01-17 @ 21:15:55
Postat av: Linda Wedin

Låter as nice, enligt mig är det även väldigt mysigt med en "skopdusch" fast jag gillar med kallvatten bäst. :)

2012-01-20 @ 18:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0