If I can make it here, I can make it anywhere

Spenderade som sagt två fina veckor i New York och tänkte bjuda på lite bilder på vackra byggnader och galna människor.


En man satt och spelade på ett piano i Washington Square Park en helt vanlig söndag.



Jag besökte Ground Zero och jag blev väldigt tagen av mänsklighetens förmåga att ta sig framåt trots en svår tragedi.



Schackspelande människor var inte en helt ovanlig syn vid City Hall.



På The Metropolitan Museum of Art såg jag Marie-Denise Villers tavla "Young Woman Drawing", och den seglade snabbt upp som en av mina favoriter.


Stor reklamskylt på Time Square som visar en av tv-världens största händelser (!). (Jag har fortfarande två säsonger kvar)




Empire State Building var, trots elaka tungor som hävdade motsatsen, så otroligt vackert. 102:a våningen kan ni dock skippa, den var totalt värdelös.



När jag besökte Central Park hamnade jag som åskådare i en fotografering...


...fick också se en man som friade till sin framtida fru i en eka. Otroligt romantiskt och jag skrek "Congratulations!" till dem när hon nickade och kysste honom. De stirrade på mig och började båda asgarva.


"For Andy, whom I loved so very much" - Charles



Alla parkbänkarna i Central Park var tillägnade till olika personer, jag blev väldigt rörd över just den här.



På The Brooklyn Bridge var det ett träningspass. Jag skrattade och drack varm choklad.


True that!



Jag och Anton tog färjan ut till Staten Island, åkte tunnelbana till "Great Kills" p.g.a det otroligt roliga namnet och åt en macka på Subway. Småstadskänslan var fantastisk.




Bara i New York, musiktävling i Grand Central Station.



Frozen Yoghurt (<3). Så vansinnigt gott att jag dör.



You know you love me
XOXO FroYo Girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0