Where I come from, we talk to our women. We do not drug them with plants

Efter en väldigt intensiv vecka var det ganska skönt att stanna under täcket igår och bara se lite film:
 
* Le Fabuleux Destin D'Amélie Pouline - Amélie från Montmartre (Såg den senast på franskalektionen en gång i nian, tänkte att det var dags att se hur mycket franska jag förstår nu. Denna oscarsnominerade film tycker jag är väldigt söt, men förlåt, Amélie är verkligen en sådan karaktär jag stör mig sjukt mycket på (LEX: Alla Zooey Deschanels roller). Handlar om en kvinna som försöker fixa allas liv medans hennes egna är ganska patetiskt. Älskar den här scenen.)
* Water For Elephants (En klassisk berättarfilm (LEX: Titanic) där en gammal person berättar om någon händelse i sin ungdom (ofta kryddat med omöjlig kärlek). I det här fallet en kille som joinar cirkusen och blir kär i cirkusdirektörens fru. Okej, såhär ligger det till: Jag hatar R-Patz, men jag hatar Reese Witherspoon mer. Vilket drog ner hela filmen för mig. Utan en helt underbart psykotisk Christoph Waltz hade den varit värdelös.)
* What To Expect When You're Expecting (Handlar helt enkelt om en massa par (med en massa kändisar) som väntar barn på olika sätt; Adoption, har försökt i flera år, One Night Stand, ect. Fick mig bara att inte vilja ha barn ännu mera. Kul dock att Thomas Lennon (helt underbart roliga Ned från 17 Again) var med på ett hörn)
* Robin Hood - Prince of Thieves (Åh vad jag älskar Kevin Costner. Robin Hood har aldrig varit charmigare. Snela. Ja, filmen börjar med att Robin of Locksley kommer tillbaka från Jerusalem då korståget Kung Richard varit på gått helt fel. Med sig hem har han Azeem (aka Morgan Freeman) och när Robin snabbt inser att hans far har blivit mördad så flyr han tll skogen där han möter ett glatt gäng rövare. Alan Rickman är Sheriffen av Nottingham och är sjukt instabil. Kul fakta: De flesta scener från Nottingham är inspelade i Carcasonne, en stad här sydfrankrike där jag var för 3 veckor sedan.)
 
    
 
// Lisa - I can't do this with all that racket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0