But it's easier to go downhill. So your dad had no idea what the fuck he was talking about

Det har varit ett jävla väder här i Montpellier i helgen. Regn, blåsväder och temperaturen har sjunkit rejält på bara någon dag. Jag har velat koppla bort Frankrike lite så jag har kurat ihop mig med lite svenska chips (Tack IKEA) och sett lite film:
 
 * Due Date (För att jag hade Robert Downey Jr.-abstinens. Och för att den här filmen verkligen är så. jävla. kul. Två män [Downey och Zach Galifianakis] måste bila genom USA då de inte får flyga p.g.a en massa dumheter. Seriöst, repliken: "Dad, you were like a father to me")
* (500) Days Of Summer (Jag tycker verkligen illa om Zooey Deschanel. Hon är så fruktansvärt jobbig. Men den här filmen är verkligen sjukt söt. Handlar om hur Tom möter Summer, och man får följa deras relation under 500 dagar. Älskar scenerna så jävla mycket, typ det här )
 
 
 
Gick på bio idag och såg  The Paperboy, som jag har varit sjukt taggad på ett bra tag nu. Handlade om en kille [Allas vår Zac Efron, som har biffat till sig ordentligt] som tillsammans med sin bror [Matthew McConaughey] undersöker omständigheterna för en man [John Cusack] som är dömd till dödstraff. Har svårt att sätta fingret på vad jag tyckte om den. Delvis var det lite för hattig och karaktärerna var sjuka, men bitvis var det fruktansvärt dramatisk och brutal. "The Tension" var dock galet hög genom hela filmen. Satt som på nålar. Och blev speciellt imponerad över John Cusacks övertygande white-trash-äckel. Obehaglig som satan. Älskar honom ändå.
 

// Lisa - People don't realize this, but loneliness is underrated.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0