I thought I walked

Har regnat som ett as här i Montpellier idag. Jag har lyckats blöta ner två par skor, två jackor och två par jeans på bara några timmar. Tillbringade kvällen i en mörk biosalong tillsammans med trevliga människor, men kan dock ha varit den sämsta biograf jag någonsin har varit på (de kolllade inte ens biljetterna).
 
Filmen vi såg var Lawless (eller Des Hommes Sans Loi som den så fint heter på franska) och var faktiskt bättre än jag trodde. Väldigt underhållande men dock bitvis väldigt brutal. Den handlade om de tre bröderna Bondurant (spelade av bland annat Shia Labeouf och Tom Hardy [som vi alla känner annars som Bane i The Dark Knight Rises]) som drev en hembränningsverksamhet i ett alkoholförbjudet USA på 30-talet. Gary Oldman var gammal som vanligt (pik: Julia Sjödin) och spelade hårdhudad gangster medan Guy Pearce var statspolisen som var ute efter bröderna. Det var en otroligt vidrig karaktär och sist jag blev såhär äcklad av en karaktär var när jag såg Joffrey i Game of Thrones (hatarhatarhatar). Sen att Tom Hardy myste runt i en cardigan i nästan hela filmen är en annan historia.
 
 
// Lisa - Varje gång du möter min blick så vet jag vem jag var.

Kommentarer
Postat av: Julle

Jag hör vad du säger, och tar det (#inte) till mig.

Svar: Du är som en katt alltså då?
Lisa-Marie Sundin

2012-09-30 @ 11:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0