"Three years ago, before we decided to do a straight swap, I had been committed to play Margaret Thatcher... Meryl was Steven's first choice for Lincoln. I'd like to see that version"

 
Spenderade hela 8 (!) timmar i soffan (med paus för toabesök och ispåfyllning) hemma hos Dexter (aka Jessicus) igår då Oscarsgalan 2013 stod på agendan. Höjdpunkterna under nattens gala var:
 
* Seth Macfarlane. Han var riktigt, riktigt bra som värd tyckte jag. Varvade sång och munterhet med lite bitskare skämt.
* Jessica Chastains otroligt vackra klänning. Den kvinnan är helt magisk.
* Att en stor del av The Avengers (inklusive den alltid lika underbara Robert Downey Jr.) delade ut pris.
* När Christoph Waltz vann för bästa manliga biroll.
* Att Life of Pi vann 4 Oscars. Lite ledsen dock att den inte vann för Bästa Film (hoppades trots de låga oddsen), den var verkligen min favoritfilm bland de nominerade.
* Och det här ögonblicket:
 
Jag ska inte ljuga för er. Jag grät när Daniel Day-Lewis höll sitt otroligt ödmjuka tal (men, let's face it, vi visste alla att han skulle vinna). Den mannen alltså. Det bästa vi har i skådespelarväg (tillsammans med Leonardo DiCaprio). Magiskt.
 
I överlag är jag riktigt nöjd med galan, mycket priser gick till det jag hade hoppats på trots allt.
 
// Lisa - "You guys are just standing up because you feel bad that I fell"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0