Most people don't believe something can happen until it already has. That's not stupidity or weakness, that's just human nature

Har varit på bio två gånger denna helg:
 
Började med att jag såg World War Z med Jessica i fredags. Minns inte sist jag såg en film jag tyckte var såhär spännande. Jorden blir utsatt för en mystisk sjukdom som förvandlar mänskligheten till levande döda på otroligt kort tid. Den var enligt mig en riktigt lyckad zombiefilm med Brad Pitt i huvudrollen som familjefadern som blir indragen i arbetet med att försöka komma på vad som har hänt och hur det går att stoppa det. Älskade att de inte hade overkligt mycket flyt, men att det inte blev för pajigt heller.
 
 
Ikväll gick jag, syskonen Vigren (aka The Hellströms) och syskonen Sjödin på bio för att se den nya svenska filmen alla tjatar om: Känn Ingen Sorg. Är inget stort Håkan Hellström-fan (har såklart hört en del låtar ändå varav "För En Lång Lång Tid" är min favorit), men kunde uppskatta filmen ändå. Filmen i sig handlar inte om Håkan själv, utan om Pål (aka Adam Lundgren från Torka Aldrig Tårar Utan Handskar), en impulsiv kille som drömmer om en musikkarriär men vågar inte sjunga inför folk. När femme fatalen Eva dyker upp förändrars Pål och hans vänners liv. Väldigt speciellt film som inte liknar något annat svenskt jag har sett. Den pendlade fort mellan galen komedi och tungt drama. Jag tyckte inte att den var lika bra som folk sa, men den var helt klart väldigt söt.
 
 
// Lisa - Om du vill ha mig nu kan du får mig så lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0