För att citera Julia: "Jag ÄLSKAR seriemördare!"

Den rosade serien The Following hade Sverigepremiär med dubbelavnitt ikväll på TV4.
Satan i gatan vad jag har längtat efter den här serien! Hört bara bra saker och kan lyckligt säga att jag inte ens blev lite besviken. Så vansinnigt bra serie var det längsedan jag såg.
 
 
Vi tar handlingen först:
Kevin Bacon spelar den föredetta FBI-agenten Ryan Hardy som förutom alkoholproblem (den största klyschan någonsin) även lever med en pacemaker, ett minne från tiden då han blev knivstucken av seriemördaren Joe Carroll som han fångade på egen hand. Han har nuförtiden fått sparken från byrån, men då Joe rymmer från fängelset blir han inkallad på fallet igen och han börjar inse att han har gått in i en katt och råtta-lek utan dess like då Joe verkar ha rekryterat medhjälpare i varje gathörn trots att han har spenderat de senaste åtta åren i fängelse.
 
Jag har älskat Kevin Bacon ända sedan jag såg Hollow Man på TV1000 (ett x antal gånger) då jag knappt var 10 år. Han var en av de första skådespelare som jag kände igen så han har en speciell plats i mitt hjärta. Och jag är verkligen imponerad av hans insats i The Following, en serie som tilltalar mig på så många plan. En trasig hjälte, en charmig badguy med en ännu charmigare accent, lite förbjuden kärlek, en otrolig spänning i nästan varje scen och ett väldigt härligt kameraarbete.
 
Är otroligt taggad på fortsättningen! SÅ JÄVLA SINNESSJUKT BRA!
 
// Lisa - Nevermore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0