Hej alla Landkrabbor!

Nu är jag tillbaka efter en  vecka till sjöss!

Jag har haft kul ute med båten med mina föräldrar, trots massa problem och halvdåligt väder.
I början av veckan for vi till Örnsköldsvik, till min mammas sommarstuga och kollade på Uno Svenningsson i hamnparken. Han var sinnesjukt duktigt! <3 Jag sjöng med lite låtar och satt och fånlog hela tiden.



Sen på tisdagen fick vi det första felet. Sötvatten pumpen som fixar vatten i alla kranar gick sönder och vi blev tvungen att åka hem igen och fixa den.
Vi for ut igen på onsdag men då slutade den fungera igen.

På torsdagen så hade jag en olycksdag. Vi åkte till min gamla kustskepparlärare i hans sommarstuga i Trollarviken.
Jag föll i trappen inne i båten, och sen föll jag ifrån Flybridgen på båten (och alla ni som har sett våran båt vet hur högt det är...ungefär 3 meter) Aj säger jag. Senare så tappade jag min digitalkamera i havet för att jag skulle rädda en spigg... Jag är liiite mobbad.

Sen på Fredagen så åkte vi till Mjältön och sovde över där. Över ytternäsan (en udde ute vid öppna havet) var det sjukt stora vågor. Jag blev så förbannad (det var ju jag som körde såklart) så jag började skrika och domdera och hyperventilera. Vad kan jag säga, jag är sjukt rädd för vågor. Våra föredettagrannar var där så jag och Becka spelade Skip-Bo (ett kort spel, kul som tusan) och pratade en hel del. Idag var jag as seg så vi for hem runt klockan 7, men var inte hemma fören 9. Skulle packa upp och sånt.

JAg har också hunnit bada två gånger, vilket har varit riktigt skönt. Även att jag inte kunde övertala Becka att bada med mig ^^,
Sen har vi råkat ut för lite äkta svensk avundsjuka båtgrannar (bara för att vi har större båt än dm) som har klagat mycket, bland annat en såm skrek över halva viken för att vi hade generatorn igång (den gör ström) Suck.

// Lisa - "HALLÅ, HALLÅÅÅÅÅÅÅ. MÅSTE NI HA MOTORN PÅ!??"

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lisa = mobbad ? Jaaa!! Haha! Men hey, vi måste ta igen oss med filmer har jag en känsla av... :| ! DU hörde mig! hehe. (L)

2008-07-13 @ 00:18:39
URL: http://jecka1337.blogg.se/
Postat av: Becka

Fredan äägde Lisa :D



" - Vi har fångat två fiskar med en hink!

- Jaha, men jag har fångat 25 fiskar med de här järngallret som jag har på båten, men dom får inte ni se! "



Hahaha :D (L)

2008-07-13 @ 18:23:35
URL: http://www.beckafoto.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0