Once my good opinion is lost, it is lost forever

Jag är inte så mycket för andra chanser. Allting du gör får konsekvenser, och det får du leva med. Så tänk innan du gör något idiotiskt. Jag tror att folk kan ändra på sig, men jag tror inte att de kan ändra fundamentala saker som deras personlighet. Det är något som ligger djupare, något som inte går att rubba hur mycket du än försöker. Second chances they don't ever matter, people never change.


Jag passar inte ihop med alla människor. Det gör ingen. Du kan inte försöka få hela jävla världen att älska dig, för då är dömd att misslyckas. Om du inte klarar av att folk tycker illa om dig så ska du ge fan i att försöka. Det gäller att du har det självförtroendet som gör att du klarar av att ignorera skitsnacket. Tro mig, jag känner väldigt människor som har den kapaciteten.


Jag har väldigt lätt att tycka illa om folk, men det krävs jävligt mycket för att jag ska hata någon. Men om du väl har svikit mig så är du körd. För jag säger som Mr. Darcy säger i världens absolut bästa film Stolthet och Fördom (Pride and Prejudice):


"Once my good opinion is lost, it is lost forever."


Det stämmer otroligt bra för mig. Om du väl har svikit mig så är det oåterkalligt. Jag kan aldrig lita på dig igen, och vad är ett förhållande (överhuvudtaget) utan tillit? Ingeting.

Men, som allt annat i livet, så är det bakgrunds historian som bestämmer vem som förtjänar en andra chans och vem som helt enkelt kan försvinna från jordens yta.
För om du sviker mig kan du räkna med ett jävla liv.


// Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0