Then, when the tension becomes too much to bear, you finally, finally, you just say: "How about it, then?"

Ännu en vecka har kommit till sitt slut (och det är jag väldigt glad över den här gången)
Den här helgen har varit väldigt flängig, men jag har överlevt. Sånt här har jag roat mig med:

Fredag:
Åkte bil hem från skolan, för Andreas hade minsann kommit ner ifrån Umeå, och han hade även sin kompis DD med sig. Kvällen spenderades hemma hos Vigrens med en skål plommon och RISK. Första omgången gick riktigt fort för medans jag försökte ta över Australien sneakde Becka och utrotade mig. Den andra omgången gick mycket segare, och slutade med att Andreas och DD hade ett tredje världskrig.

Lördag:
Jag sov över hos Becka, och på morgonen åkte vi på öppen hus på vår gamla högstadieskola. Det var mysigt att träffa alla lärare igen och jag kom fram till att jag är så jävla glad att jag aldrig behöver gå i högstadiet igen. Hemska, hemska människor. Vi kom hem igen runt 2 och då stack jag till Jessica för lite film, chips och mys. Vi han se dessa:

* Ghosts of Girlfriends Past (Matthew McConaughey som mansgris och Jennifer Garner som hans första förälskelse. En romatiskt komedi version av "En Julsaga". Dock störde det mig att Michael Douglas spelade en wannbe Hugh Hefner. FÖR oseriöst. Dock var filmen bra)
* The Boat That Rocked (Riktigt kul film om Piratradio station på 60 talet. Philip Seymour Hoffman som Greven ägde. Kärlek <3)
* Zodiac (Tydligen var den baserad på en verklig mordutredning om en seriemördare i San Francisco på 60-talet. Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo "DR. Green" ifrån Cityakuten, han den där läskiga snubben som skjuter House i säsong två och Robert Downey Jr [aka IRON MAN!] för att nämna några intressanta personer. Väldigt bra och genomtänkt film)
* The Last Resort (Vad är en filmkväll med Jessica utan en skräckfilm? Dock var den här totalt värdelös. SE DEN ALDRIG!)



Söndag:
Ikväll har vi varit på Bio och sett Flickan Som Lekte med Elden och den var faktist helt okej, för att vara svensk då. Dock är ju boken, som vanligt, 70 000 gånger bättre.



Hoppas ni alla har haft en bra helg <3

// Lisa - Doesn't it bother you that people call you retard?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0