In the end, what you believe is yours to decide

Igår blev det film med Jessica än en gång.

* The Fourth Kind - Närkontakt
Jag hatar utomjordingar. HATAR DEM! Ska du skrämma mig riktigt jävla ordentligt är det bara att börja snacka andra dimensioner och varelser från andra galaxer. The Fourth Kind var en film i ungefär samma anda som The Blair Witch Project, man fick följa en psykolog genom sitt arbete i Alaska där hon utredde sömnlöshet hos invånarna. Milla Jovovich spelade psykologen och snubben som skjuter House i säsong 2 var även med. Filmen blandade spelfilm och "riktiga" video-inspelningar (som vid nogrannare efterforskning visade sig vara fejk). Eftersom jag är lättlurad så gick jag såklart på det där "autentiska" videoinspelningar och jag har aldrig någonsin sett en film som jag upplevt såhär skrämmande i hela mitt liv. Och det säger inte lite, för rädd till skräckfilm är inget jag är ofta. Riktigt bra tyckar jag iallfall att den var, och väldigt psykande.



* The Human Centipede
Vi har velat sett denna urstörda film enda sen Aftonbladet rage-ade om den för flera månader sedan. Handlingen är ganska klassisk. Två tjejer får motorstopp ute i vildmarken i Tyskland (såklart, vart annars?) och går in till närmsta hus där en läskig och rynkig man bor tillsammans med sina målningar av siamesiska tvillingar. Sen kommer den roliga skillnaden som gör att denna film sticker ut från resten. Han drogar ner dem och syr ihop de två med en tredje kille till en mänsklig tusenfoting. Helt sjukt ful film. Dock fulkul.



// Lisa - I hate human beings.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0