Fuck this shit, I'm getting the bazooka!

För att gå och se två filmer på bio på en kväll är kanske det smartaste jag och Jessica någonsin har kommit på. Ikväll blev det:

Kick-Ass
Eftersom vi var de enda i hela biosalongen kunde vi tönta oss hur mycket vi ville och faktum var att den här filmen krävde det. Handlar om en kille som bestämmer sig för att bli en superhjälte, fast han inte har några superkrafter alls. Humor blandat med blodiga slagsmål, där karaktären Hit Girl kan vara en av de mest kickassiga karaktärer någonsin. Med bl.a. Nicolas Cage som Big Daddy, Christopher Mintz-Plasse ("McLovin" från Superbad) och Mark Strong som i vanligt anda spelade the bad guy.



Robin Hood
När ni ser den här filmen är det bara att glömma allt vad ni kan om Robin Hood. Ridley Scott har bestämt sig för att gestalta Robin Hood (spelade av den alltid lika underbara Russell Crowe) som en helt annan man än räven vi är vana vid från Disney's version, som tar från de rika och ger till de fattiga, till en man som tjänade som bågskytt i Rikard Lejonhjärtas arme. Han är inte rädd för att säga det han tycker och uppskattar sanning och frihet. Kung John är dryg, men har en orsak och Marion (Cate Blanchett) är en snabbkäftad änka. Sen att Mark Strong ÄN en gång spelade the bad guy förvånade mig inte det minsta. Dock blev jag förvånad när eftertexterna började rulla och jag insåg att Matthew Macfadyen (Mr. Darcy i Stolthet och Fördom från 2005) hade varit med utan att jag hade märkt det. Efter lite googling stog det klart för mig att han hade gömt sig bakom långt hår och ett fult skägg i rollen som sheriffen i Nottingham.



// Lisa - Like most people my age, I just existed.

Kommentarer
Postat av: Becka

Fan va coolt att han hette Lejonhjärta! Tänker dock bara på Astrid Lindgren nu som du kanske förstår (;

2010-05-16 @ 05:34:53
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0