.

"Jag är inte bra på att tala", sa Naoko. "Så har det varit ett bra tag nu. Jag försöker säga något, men kan inte komma på vad eller också blir det helt fel. Antingen säger jag något helt annat eller också säger jag något som är rena motsatsen till det jag egentligen menar. Och när jag försöker att rätta till det, klantar jag bara till det ännu mer - och så glömmer jag bort det jag egentligen ville säga. Det känns ungefär som om kroppen vore delat i två delar som lekte tafatt med varandra. I mitten finns en kraftig pelare som de två delarna springer runt, runt. Det andra jaget har hela tiden det där ordet jag söker och jag kan inte få fatt i det hur jag än bär mig åt."

- Utdrag ur boken Norwegian Wood av Haruki Murakami


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0