2012

Slutet på detta år är nästan här.

2012 var året som inte var året du jorden gick under, då jag fyllde 20 vilket innebar att jag blev systemetmyndig, året då jag boardade 17 olika plan till olika destinationer runtom i världen, då jag fick se bandet kent hela tre gånger live på en sommar, då jag var pseudovegetarian i tre månader och året då jag lärde mig att vart jag mig i världen vänder är vi fortfarande bara människor med samma problem och samma värme.

Allt började den 9 januari då jag klev på ett flygplan på Arlanda som tog mig hela vägen till New Delhi och sedan vidare med buss till byn Lalsot som jag aldrig hade hört talas om förut men som jag aldrig kommer att glömma nu. Jag lärde känna helt underbara människor, fick ha hand om en helt fantastisk 4:e klass i engelskaundervisning och åt vansinnigt god mat varje dag. Stannade gjorde jag i tre månader, några veckor längre än jag hade tänkt.

Kom hem lagom till april då jag fick dricka Svensk mjölk igen för första gången på 12 veckor (obeskrivligt gott) och träffa alla vänner hemma igen. Hann inte vara på hemmaplan mer än en vecka innan jag bokade nästa resa, den här gången till Anton som hade hunnit flyttat till New York. Spenderade min 20:e födelsedag in The Big Apple vilket var otroligt. Var hemma några dagar innan det bar iväg till London med min kära särbo Dexter där vi såg Fantomen På Operan med Peter Jöback i huvudrollen<3

Till sommaren tog Becka studenten, jag jobbade jag på som vanligt på ICA i Docksta, trotsade det otroligt dåliga, regniga vädret genom att bada trots allt, åkte ut med båten i Baggviken, umgicks med fina vänner, spenderade en helt fantastisk vecka i Borlänge på Peace&Love och var helt lugn. Efter ett mindre baksteg längtade jag bort igen, inte lika långt men ack så långt ändå.

När den första september kom, i tid med att alla började sina studier igen, drog jag till Frankrike för att förlänga sommaren och bättre på (min då nästan helt obefintliga) franska. Fick en smärre chock när jag kom dit och insåg att mina fördomar var sanna. ALLA fransmän äter baguetter, röker och kan inte engelska. Blev besviken på hur otroligt dålig kvinnosyn det var i detta land som kallar sig "EU-land" men var nöjd ändå. Drack alldeles för mycket vin, hängde med otroligt trevliga människor och dansade otroligt mycket.

När december kom var jag på svensk mark igen, efter tre månader var jag ordentlig less på allt som hade med La France att göra. Hela månaden försvann otroligt fort mellan besök i Örnsköldsvik/Umeå och plötsligt befann jag mig på Gran Canaria för att fira julen tillsammans med Les Parents.

2013 kommer att bli året då (förhoppningsvis börjar universitet), flyttar hemifrån och allt som kommer till. Jag är taggad på framtiden.

Årets bästa händelse:
Hela Indien-upplevelsen. Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. En helt obeskrivlig känsla.
Årets värsta händelse: Hela beslutet att dra upp till Himachal Pradesh. Otroligt vackert och trevligt, men jag trivdes inte alls. Allt löste sig bra tillsut.
Årets bästa bio: The Avengers blev precis så bra som jag trodde att den skulle bli. Skrattade åt EXAKT allt Robert Downey Jr. sa. Det är bara så, superhjältefilmer är bara helt fantastiska.
Årets mest använda ord: Nahi, Hysteriskt och Snela.
Bästa filmen jag sett i år: J. Edgar var precis så stark som jag trodde att den skulle vara och Shame var hemskare än jag hade kunnat föreställa mig.
Bästa låten jag hört i år: Kaniyas "Chitte suit te"  summerar hela Indien, kents "Isis & Bast" var otroligt stark och Claude Francois i allmänhet och "Comme D'Habitude" i synnerhet fick mitt att på riktigt älska franskan.
Bästa boken jag läst i år: När jag var i New York såg jag för första gången Fifty Shades of Grey. Köpte den av nyfikhet och älskade faktiskt första boken. Ja, jag står för det. (Men tvåan och trean var bara överflödiga)
Bästa TV-serien jag sett i år: Game of Thrones var något jag aldrig hade tänkt se, men blev övertalad av vänner. Och fy satan i gatan vad sjukt bra det var,! Krigen! Kärleken! Fitt-Joffrey! Även den tredje säsongen av Vampire Diaries var helt underbart bra. Åh Damon<3
Årets besattheter: Chai-te på eftermiddagen OCH till frukost, livespelningar i sommarvärme, att dansa bort natten på Rockstore och att känna doften av det oändliga havet.



// Lisa - Je suis en retard comme d'habitude.

Kommentarer
Postat av: Evelinaji

Haha, åh NAHI. glöm för guds skull inte "dhaynavaad" heller.

2013-01-07 @ 15:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0