Vilka våra respektive avsikter än är förs vi tillsammans och i samma hastighet med av tidens ström

I fredags tog jag bussen in till stan för att spendera lite tid med min kära särbo Dexter. Vi pratade om ditt och datt, åt kebab och såg lite film:
 
* Amour (Denna fransk/tysk/öterrikiska film har vunnit guldpalmen i Cannes och är en stor favorit till Oscarsgalan. Handlar om ett gammalt par, Anne och Georges, som lever ett relativt kultiverat liv. En dag får Anne en stroke och vi får följa deras kamp att gå tillbaka till vardagen. Den föll mig inte alls i smaken, tyckte att den var alldeles för långtråkig och enformig. Usch. Dålig rent ut sagt)
* The Factory (En seriemördare som dödar prostituerade härjar i Buffalo och poliserna Mike Fletcher [John Cusack <3] och Kelsey Walker [Jennifer Carpenter, aka Deb i Dexter] har jobbat på fallet i flera år. Efter en olyckshändelse råkar mördaren kidnappa Mikes dotter och det blir plötsligt personligt. Jag tyckte att den var spännande och sevärd, men inte det bästa jag sett i genren)
 
 
// Lisa - You are a monster sometimes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0