I don't need your blood money!

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Jag är hemma igen! Har ni saknat mig?
Jag har iallfall haft det helt underbart i London, med all shopping, sightseeing och jag har även råkat krocka in i en kääändiiis :D

I Onsdags så råkade vi först ta ett tåg som gick två timmar för tidigt så vi fick vänta 5 timmar på Arlanda. Flygresan gick bra och när vi kom fram till hotellet så sprang jag och Anton över till den stora matvarubutiken Sainsbury's och köpte lite dricka och chips. Oj...


Fika på flygplatsen

På Torsdagen vaknade vi fulla av liv för att påbörja våran utforskning av London. När vi kom ut på gatan träffade vi världens mest söta gubbe som berättade om sitt liv. Han sa bl.a att "Alla mina flickvänner är svenskar", "svenskar borde styra världen" och att om han skulle få cancer skulle han gå och skjuta George Bush.
Vi gick sen iväg till Madame Tussauds och minglade runt med (vax)kändisarna. (Dock fanns där ju ingan William Fichtner och det tycker jag var väldigt synd). Sen for jag och Anton iväg till Oxford Street för att SHOPPA. Där träffade vi Mr. Sweetheart. På kvällen gick vi alla ut och åt på en italiensk resturang.


Anton med Cameron Diaz och Drew Barrymore

Jag och Terminator

På fredagen så började vi med att åka till Big Ben och House of Parlament och därifrån gick vi vidare till Westminster Abbey (den stora kyrkan). Sen tog vi en taxi till Buckingham Palace dit vi fick polis eskort och alla stirrade på oss. (Vaktavlösningen på Buckingham Palace var GRYMT överskattat.)
Sen blev det mer shopping på Harrods där jag köpte min balklänning (AS SNYGG om jag får säga det själv).


Big Ben <3

Sen hände det en liten rolig sak som jag tänker skryta med:

Jag gick helt i lugn och ro på Harrods när jag såg en kille i kostym gå framför mig med en öronsnäcka i örat. Jag tänkte "Aha, undra om han är vakt eller nått". Innan jag visste ordet av så råkade jag krocka in i en gubbe som gick efter mig. Han och jag sa förlåt samtidigt och när jag vände mig stannade jag helt upp och fick en chock. DET VAR EN KÄNDIS JAG KÄNNER IGEN! Två andra livvakter kom bakom och skrttade lite åt mig för att jag stirrade. Dock kommer jag inte ihåg vad han heter med han har spelat Butler i någon film. Han är lite kort, lite tjock, har ett runt ansikte, lite stora läppar och kisade ögon. Är det någon som känner igen honom? Kontakta mig.

 På lördagen så for vi iväg till Tower of London och kollade där. Sen gick jag och pappa upp i Tower Bridge där det var en underbar utsikt. Sen for mina föräldrar ut med båt och jag och Anton for till Trafalgar Square och senare ut och shoppa. Sen mötte vi mina föräldrar på Piccadilly Circus (Ännu en grymt överskattad plats) och senare MER shopping.


Tower Bridge             Utsikt uppifrån Tower Bridge

En butik som hette Jigsaw! Dock såg jag ingen Jigsaw därinne...

På söndagen när vi vaknade var det bara att packa ihop det mesta och fara iväg till Heathrow. Vi åkte ifrån den nybyggda terminalen "Terminal 5". As mysig terminal!

Idag har jag varit hemma för jag kom hem klockan halv 11 igårkväll och jag var helt slutkörd. Jessica kom efter klockan 2 och vi har suttit och pratat.

Jag älskar London, människorna och speciellt tunnelbanan som verkligen var användbar. Dock att jag störde mig as mycket på vädret som ändrades hela tiden.

// Lisa - "Väsks"

Kommentarer
Postat av: Elin

Yeeey, du är hemma! :D Vad kul du har haft, det där vaxdockorna ser ju läskigt verkliga ut. XD Och vad häftigt att du sprang in i den där gubben. ^^ + Att jag vil se din balklänning! :D

2008-05-05 @ 20:15:46
URL: http://detvarengangen.blogg.se
Postat av: Cill

Haha, du verkar haft det kul ;) Vad bra att du kom hem oskadd :D

2008-05-05 @ 21:42:44
URL: http://cills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0