Death and Taxes

Jag vet, jag har varit fruktansvärt efterbliven på bloggen den sista tiden. Men jag är helt enkelt för upptagen med andra saker. Mohaha. Här är en liten redogörelse vad jag har haft för mig de senaste dagarna:

I Måndags så kom fröken Jessica hem till mig för att vi ville kolla på Prison Break tillsammans (Jag säger bara att OFTA man hittar ett graviditets test i varje kvinnas badrum? Eller har jag missat något?). Sen såg vi lite film också.

* First Snow (Med Guy Pearce och William "As-Het" Fichtner. Mr. Pearce himself får sin framtid spådd och det visar sig att han inte har någon. Missförstånd på missförstånd förstör hela hans liv)
* Gone (Ett brittiskt par åker runt i Australien för att... ja resa? De träffar på en psykande amerikan [som btw har varit patient i House]. Inte ens LITE läskig. Men dock bra)



I Tisdags så var det "dåligt" väder ute så vi satt inne och såg på film hela dagen. Förutom en stund när vi tog moppen till Gällsta och badade i det iskalla vattnet.

* Incendiary (Michelle Williams, Ewan Mcgregor och Matthew "aka MR. DARCY ifrån Stolthet och Fördom <33" Macfadyen. En kvinna är otrogen, men sen dör hennes man och son i ett bombdåd. Hon får sjukt dåligt samvete, vilket den man hon var otrogen med också. Slutet var ju bara helt tomte. Dock var den bra)
*The Hole (Keira Knightley och Thora Birch [Ifrån American Beauty] och två killar blir instängda nere i en bunker. Endast en överlever. Och frågan lyder: Vad hände egentligen därnere? Riktigt, riktigt bra)
* Unknown (Fem män vaknar i ett hus, en skjuten, en bunden och tre fria. Men alla har minnesförslust och det gäller att komma på vem kidnapparen(na) innan resten av gänget kommer tillbaka. Den var sådär)
* Death Sentance (Med Kevin Bacon. En familjefar får sin son mördad för att en kille vill bli medlem i ett gäng. Och pappan får super damp på gänget. Den är så jävla bra)
* Meet Joe Black (Anthony Hopkins som miljonären som ska fylla 65, som då får besök av döden [Brad Pitt]. Sen blir Döden kär i hans dotter. Den var helt sjukt bra. Helt sjukt vacker <3)



Idag har jag spelat GTA - San Andreas (GUD vad längesen det var jag spelade det. Mums), jag och Jessica har farit upp till lill Vamsjön och badat och sett film.

* Match Point (Jag tror seriöst att Woody Allen är kär i Scarlett Johanson)
* The Wrestler (Jag hade ganska höga förhoppningar på denna kritikerrosade film, och det var faktist riktigt bra. Jag tyckte verkligen synd om Randy. Hans liv är inget jag önskar)



Imorgon blir det Tandläkaren, Lantbruksmarknad och Toppen förhoppningsvis.

// Lisa - Love is passion, obsession, someone you can't live without

Kommentarer
Postat av: Jessica

Säger bara en sak: <3

2009-07-16 @ 21:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0