En moppe historia med "Lisa den otekniska" i huvudrollen

Igår kväll hade jag lite tråkigt så jag fick jag ett ryck och ringde till Dexter (aka Jessica) och frågade om hon hade lust att se en film. Vi kom fram till att vi skulle hyra en film på Preem, så jag försökte få igång min moppe som jag inte har använt på typ ett år. Men det gick inte så bra så pappa fick kicka igång den. Jag körde till Preem, hyrde Bangkok Dangerous med Nicolas Cage, men sen när jag skulle köra hem till Jessica så hittade jag inte nyckeln.

Jag fick panik och irrade runt som en halshuggen höna tills jag tillslut kände efter djupt nere i min ficka. Nyckeln var INNE I FODRET! Jag försökte leta efter ett hål i jacken, men hittade inget så jag gick helt enkelt in på Preem och frågade om jag kunde få låna en sax. Klippte upp fickfodret och försökte starta moppen, men då var den stendöd.

Jag fick panik igen, för jag tror inte att jag kan så mycket om saker med hjul på. Jag försökte i min desperation att kicka igång den, men det gick inte speciellt bra det heller. Jag ringde hem till mamma och klagade. Försökte igen. Misslyckades. Sparkade på moppen och förbannade den idiot som kom på att bygga saker med hjul på.

Under min mörkaste tid när jag stog där och förbannade världen för att den ville mig något ont just då så kom en riddare på vit springare (som hade en finsk dialekt) och hjälpte mig. Han kickade en gång och moppen rivstartade. Jag tackade och körde iväg i solnedgången (eller hem till Jessica, samma sak). Vi såg filmen, som faktist var helt okej. Men sen kan man ju fråga sig när Nicolas Cage INTE är bra?


Slutet gott, allting gott <3



// Lisa - I thought you died alone, a long long time ago


Kommentarer
Postat av: Becka

Haha, det var kul! Man ska inte ha sånadär mes-moppar Lisa, man ska ha en riktig kick blå-moppe som man ska matcha med en blå hjälm ;) Det är grejer det! Vad ska du hitta på på midsommar fressten? Jag ringer dig nu så får jag höra, puss!

2009-06-17 @ 17:08:05
URL: http://rebeckav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0