You used to be much more..."muchier." You've lost your muchness

Det här är vad jag har haft för mig i helgen medans ni var upptagna med andra saker:

Fredag:
Efter skolan tog jag och Dexter (aka Jessica) bussen direkt efter skolan upp till Umeå för att se på bio, närmare bestämt Alice i Underlandet och Shutter Island. De var riktigt bra båda två, men jag var lite besviken på Alice i Underlandet eftersom jag hade tänkt att den skulle vara bättre än vad den egentligen var (dock räddade Johnny Depp filmen litegrann) och sen blev jag lite besviken på att Shutter Island var för förutsägbar. Men å andra sidan har jag kommit fram till att jag har stor respekt för Leonardo DiCaprio. I alla fall så träffade vi skönaste reagge busschauffören innan vi kom hem till Andreas där vi sov, trots att någon hade stulit madrassen.




Jag såg en Iron Man 2 (<3<3<3<3<3) poster påväg til salongen, fick damp och började skrika som en tok då Jessica erbjöd sig att ta ett kort. Jag var nöjd som aldrig förr. Sen gick det ett killgäng förbi och stirrade på mig. Otroligt värt.


<3

Lördag:
Vi åkte hem från Umeå runt 12, jag åt Pommes Frites till frukost (eftersom Andreas bara hade havregrynsgröt hemma. Fattig studentmat, haha) och Jessica den tönten (<3) åt potatismos (aka det äckligaste man kan äta). Väl hemma gick vi och hyrde film och barrikaderade oss i min Mancave.

* My One and Only (Renée Zellweger och Kevin Bacon (<3) i denna så kallade "Kärlekskomedi" (in. my. ass.) om en kvinna som, tillsammans med sina söner, åkte runt i USA i en babyblå Cadillac. Nämnde jag att den utspelade sig på 50-talet? As konstig film. Påminde lite om filmer som Nurse Betty och Down with Love)
* The Taking of Pelham 123 - Linje 123 kapad (Haha, älskar den svenska titeln btw. John Travolta spelade en man som kapade ett tunnelbanetåg och Denzel Washington spelade killen som råkade sitta i övervakningstelefonen på trafikkontoret. Riktigt jävla bra, men det kan ha ganska mycket att göra med att John Travolta som ond är ungefär så bra det kan bli)
* Lucky Number Slevin (Josh Hartnett som Slevin, en kille som råkar vara på fel ställe vid fel tidpunkt och hamnar mitt emellan ett "Maffia" bråk mellan Morgan Freeman och Ben Kingsley. Sen spelade Bruce Willis en hårdkokt mördare och Stanley Tucci en polis. Äckligt bra film, riktigt spännande)
* Gothika (Hally Berry spelade en psykolog som en dag vaknar upp på samma mentalsjukhus som hon jobbar på, problemet är bara att hon nu är inlagd själv. Hon minns ingenting om vad som hade hänt, och börjar se en massa sjuka saker. Penélope Cruz spelade en galen kvinna och Robert Downey Jr. var också med. Förövrigt är han helt sjuuuuukt snygg. INSANE <3<3<3)



Söndag:
For till Moliden och firade Johanna som egentligen fyller år imorgon. Det blev tacos och gófika tillsammans med Malin, Julia och Sara. Sen spelade vi lite Geni, Sara och Julia åkte hem och då gick jag, Malin och Johanna ut och gick för att kolla runt lite på Moliden. Det blev en helt del snack och annat mys innan vi tillslut kom i säng runt ett.

Måndag (idag):
Idag har det varit en helt vanlig dag, och trots att jag egentligen borde vara sur just nu är jag sjukt glad. Härligt säger jag åt detta avvikande beteenden (som Sara skulle ha kallat det).

Dagens låt:
Ryan Adams - Now That You're Gone

// Lisa - What, like... He tripped, you fell?


Kommentarer
Postat av: Julia

tala inte illa om potatismos! (pulvermosens uppfinnare borde inte vila lugnt i sin grav!)

2010-03-30 @ 15:38:51
Postat av: sara

du tog orden ur min mun

2010-04-03 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0